انجمن فناوری آموزشی ایران
دوره 4 (1403)
دوره 3 (1402)
دوره 2 (1401)
دوره 1 (1400)
تعداد دوره‌ها 5
تعداد شماره‌ها 16
تعداد مقالات 118
تعداد نویسندگان 259
تعداد مشاهده مقاله 47,064
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 33,343
نسبت مشاهده بر مقاله 398.85
نسبت دریافت فایل بر مقاله 282.57
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 309
تعداد مقالات رد شده 151
درصد عدم پذیرش 49
تعداد مقالات پذیرفته شده 118
درصد پذیرش 38
زمان پذیرش (روز) 83
تعداد پایگاه های نمایه شده 10
تعداد داوران 160

فصلنامه فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت

نشریه فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت طبق مجوز شماره 85732 مورخ 1400/03/10 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طبق نامه شماره 7/47857/د  به مدیر کل محترم دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، موفق به کسب درجه نشریه علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردید و پذیرای مقالات رشته‌های علوم‌تربیتی با محوریت فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت می باشد.

با توجه به ماموریت و نقش دانشگاه پیام‌نور در فرآیند رشد و ارتقاء آموزش عالی کشور خط مشی‌های این فصلنامه عبارت است از:

 1-  انتشار به موقع مقالات علمی حاصل از پژوهش‌های محققان در حوزه فناوری و تعلیم و تربیت

2-  نهادینه کردن و ایجاد زمینه لازم برای انتشار یافته­‌های پژوهشی منتج از پایان‌نامه­‌ها و رساله های تحصیلات تکمیلی و مراکز پژوهشی در حوزه فناوری و تعلیم و تربیت

3-  ارتقاء سطح پژوهش در زمینه‌های مرتبط با فناوری و تعلیم و تربیت

4-  رفع نیازهای علمی و پژوهشی در حوزه فناوری و تعلیم و تربیت

5-  ایجاد ارتباط میان پژوهشگران حوزه فناوری و تعلیم و تربیت

6-  دست‌یابی به سطح کیفی مورد تأیید نهادهای علمی داخلی(ISC) و بین‌المللی (ISI) در حوزه تخصصی نشریه

 

محورهای فعالیت نشریه:

_ فناوری‌های جدید و آموزش و یادگیری مجازی، الکترونیکی و ترکیبی

_ هنجاریابی و بومی‌سازی ابزارهای مرتبط با یادگیری مجازی و الکترونیکی

_ آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی

- دانش مربوط به فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت

- ارزیابی کاربرد فناوری در تعلیم و تربیت

- روش‌های نوین آموزش و ارزشیابی در تعلیم و تربیت

- گسترش دانش برنامه‌ریزی و کاربرد فناوری در تعلیم و تربیت

- چالش‌ها و روش‌های مبتنی بر فناوری در تعلیم و تربیت و ارائه راه حل‌های مناسب

- انتشار یافته‌های نظری و عملی، مدل‌ها و دستاوردهای در زمینه‌های مختلف با تمرکز بر فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت

- ارائه روش‌های تحقیق معتبر و ایجاد یک شبکه تعاملی بین محققان و دانش پژوهان دانشگاهی

- تلفیق نظریه و عمل و فناوری و تعلیم و تربیت در هزاره سوم

- تدریس آنلاین و تحولات مدیریت مدرسه و کلاس درس

📢 فراخوان مقاله برای ویژه‌نامه پاییز ۱۴۰۴ 
نشریه فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت  

🔹 محور ویژه: "هوش مصنوعی و تحول در آموزش و یادگیری"  
با توجه به نقش روزافزون فناوری‌های هوش مصنوعی در نظام‌های آموزشی، این ویژه‌نامه به بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و تجربه‌های نوین در حوزه‌های زیر می‌پردازد:  

- کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی محتوای آموزشی  
- یادگیری تطبیقی و شخصی‌سازی شده با کمک AI  
- اخلاق و حریم خصوصی در استفاده از هوش مصنوعی در آموزش  
- هوش مصنوعی و ارزیابی هوشمند (مانند سیستم‌های بازخورد خودکار)  
- تجربه‌های عملی و مطالعات موردی در کلاس‌های هوشمند  

📅 مهلت ارسال مقالات: ۳۰ مهرماه ۱۴۰۴  
📬 نحوه ارسال: از طریق سامانه نشریه به آدرس [https://t-edu.journals.pnu.ac.ir]  

✉️ تماس با دبیرخانه:  
t-edu@pnu.ac.ir
از تمامی پژوهشگران، مدرسان و متخصصان دعوت می‌شود مقالات خود را در این زمینه به ویژه‌نامه ارسال نمایند. مقالات منتخب پس از داوری، در شماره پاییز ۱۴۰۴ منتشر خواهند شد.  

نشریه فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت  
https://t-edu.journals.pnu.ac.ir

با همکاری شما، آینده آموزش را هوشمندتر می‌سازیم!


  • نوع نشریه: نشریه علمی 
  • شیوه انتشار: الکترونیکی و چاپی
  • نوع مقالات علمی قابل انتشار: پژوهشی، مروری، ترویجی، کوتاه، مطالعه موردی، روش‌شناسی، کاربردی، نقطه‌نظر و مفهومی
  • توالی انتشار: فصلنامه
  • زبان نشریه: فارسی و علاوه بر آن چکیده و منابع مقالات به انگلیسی
  • متوسط زمان داوری مقالات: 6 هفته
  • سرقت ادبی: جهت پیشگیری از سرقت ادبی از سامانه مشابه یاب متون علمی  سامانه مشابه یاب متون علمی همیاب استفاده می‌شود.
  • نحوه دسترسی: رایگان و آزاد به مقالات
  • حوزه فعالیت تخصصی: همه مباحث مؤثر و مرتبط با حوزه آخرین پژوهش ­های بنیادی، کاربردی و توسعه ­ای مرتبط با فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت
  • کشور محل انتشار: ایران
  • ناشر: دانشگاه پیام نور، معاونت پژوهش و فناوری
  • هزینه بررسی و پذیرش مقاله: در حال حاضر سه میلیون ریال تا مرحله پذیرش قطعی و سه میلیون ریال هزینه انتشار (جمعاً شش میلیون ریال)
  • تمام مقالات دارای دسترس باز هستند که از  CC By $ تبعیت می‌کنند.
  • این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
  • شروع انتشار: پاییز 1400
  • شروع انتشار به عنوان فصلنامه علمی- پژوهشی: بهار 1401
  • در کمیته ارزیابی نشریات مورخ 1403/06/17 بررسی و برای ورود به فهرست نشریات لیست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تایید شد.
  • بازه زمانی بررسی اولیه: یک هفته کاری
  • نحوه انتشار: چاپی و الکترونیکی
  • رتبه  نشریه: رتبه «ب» از کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1402)
  • رتبه  نشریه: رتبه «ب» از کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1403)
  • نوع داوری: فرایند داوری تخصصی به‌صورت داوری بسته و دوسو ناشناس و حداقل دو داور و یک داور تطبیقی
  • ایمیل نشریه: t-edu@pnu.ac.ir

نویسندگان محترمی که برای پرداخت هزینه پذیرش و انتشار مقالات با مشکل در سامانه پرداخت مواجه هستند لطفاً از مرورگر فایرفاکس برای واریز هزینه‌ها اقدام فرمایند.

مقاله پژوهشی
تاثیر بازی‌های آموزشی بر دقت و تمرکز دانش‌آموزان

اکبر جدیدی محمدآبادی؛ انور شاهمحمدی

دوره 5، شماره 3 ، مهر 1404، صفحه 23-35

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.72759.1217

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تاثیر بازی‌های رایانه‌ای آموزشی بر دقت و تمرکز دانش‌آموزان دختر پایه هشتم شهر کرمان انجام گرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی و از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش‌آموزان دختر پایه هشتم متوسطه شهر کرمان در سال تحصیلی 1403-1402 بودند که یک نمونه 40  نفری در قالب دو کلاس 20 نفری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحول در نظام رتبه بندی آموزش محیط زیستی در آموزش عالی: تحلیل انتقادی شاخص گرین‌متریک و ارائه‌ی مدل

سورنا زندی؛ مهدیه رضایی؛ بابک امیدوار؛ سید محمد شبیری

دوره 5، شماره 3 ، مهر 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.75062.1294

چکیده
  آموزش محیط زیست یکی از اساسی‌ترین ابزارهای دستیابی به توسعه پایدار به‌شمار می‌رود. اما با این حال اجرای مؤثر آن در دانشگاه‌ها همچنان با چالش‌های متعددی روبه‌رو است. مقاله حاضر با هدف طراحی و تبیین یک مدل جامع برای آموزش محیط زیست در نظام آموزش عالی با رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوای استقرایی انجام شده است.گردآوری داده‌ها ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش هدفمندی در زندگی و نگرش به هوش مصنوعی در پیش‌بینی عزم تحصیلی دانش‌آموزان

مهدی شمالی احمدآبادی؛ عاطفه برخورداری احمدآبادی

دوره 5، شماره 3 ، مهر 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.73994.1258

چکیده
  عزم تحصیلی می‌تواند تأثیر مثبتی بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش هدفمندی در زندگی و نگرش به هوش مصنوعی در پیش‌بینی عزم تحصیلی دانش‌آموزان انجام شد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های توصیفی-همبستگی و جامعۀ آماری آن متشکل از کلیۀ دانش‌آموزان دوره دوم متوسطۀ شهر اردکان در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ بود. نمونه‌گیری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
واکاوی دستاوردهای توسعه هوش هیجانی دیجیتال در کلاس های درس دانشگاه: رویکرد فراترکیب تفسیری - انتقادی

خاطره محمد جعفری؛ مهدی محمدی؛ مجید کوثری؛ رضا ناصری جهرمی؛ سولماز خادمی؛ فردوس شادی؛ انسیه اثنی عشری

دوره 5، شماره 3 ، مهر 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.74008.1259

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی نقش هوش هیجانی دیجیتال در عملکرد تحصیلی دانشجویان در نظام آموزش عالی بود. این پژوهش از نوع کاربردی، در زمره پژوهش‌های کیفی و از نوع فراترکیب انتقادی بوده که با استفاده از روش پنج مرحله‌ای فراترکیب تفسیری انتقادی انجام شده است. فراترکیب تفسیری انتقادی یک روش پویا و انعطاف‌پذیر است که با ترکیب تحلیل کیفی و نظریه ...  بیشتر

اثربخشی آموزش مجازی با استفاده از سامانه شاد بر انگیزه پیشرفت و مدیریت زمان دانش آموزان در زمان همه گیری بیماری کرونا
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 47-57

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8724

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مجازی با استفاده از سامانه شاد بر انگیزه پیشرفت و مدیریت زمان در دانش آموزان دختر پایه یازدهم دوره متوسطه دوم در ناحیه 2 شهرستان کرمان بود. افراد جامعه شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه یازدهم دوره متوسطه دوم ناحیه 2 شهرستان کرمان به تعداد 5500  نفر بودند که از این تعداد 40 نفر به روش در دسترس ...  بیشتر

بررسی چالش‌ها و مشکلات آموزش مجازی از نظر معلمان و مدیران مدارس ابتدایی
دوره 1، شماره 1 ، آذر 1400، ، صفحه 11-21

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8318

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی چالش‌ها و مشکلات آموزش مجازی از نظر معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهرستان دهاقان انجام شد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه (210N=) معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهرستان دهاقان در سال‌تحصیلی 1400-1399 بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس و بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 132 نفر به‌عنوان ...  بیشتر

تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و دلبستگی به مدرسه دانش‌آموزان
دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 13-23

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9147

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی استفاده از شبکه های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام) بر عملکرد تحصیلی و دلبستگی به مدرسه دانش‌آموزان ناحیه 2 شهرستان کرمان انجام شد. طرح پژوهش نیمه آزمایشی و از نوع پیش‌آزمون_ پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان پایه یازدهم متوسطه ناحیه 2 کرمان بود. نمونه آماری،40 نفر از جامعه بود ...  بیشتر

بررسی نظام مند نویدها و چالش‌های هوش مصنوعی برای معلمان
دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 23-44

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.68819.1101

چکیده
  پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد تغییرات در بسیاری از صنایع شده است که صنعت آموزش نیز از این قاعده مستثنا نیست.از آنجایی که حوزۀ آموزش متکی بر هوش مصنوعی، کماکان در حال توسعه و پیشرفت است، این مطالعه در عین حال که می‌تواند به توسعۀ نظام‌‌های آموزشی متکی بر هوش مصنوعی کمک کند؛ به معلمان امکان مشارکت در فرایند طراحی را نیز می‌دهد. ما در این ...  بیشتر

بررسی رابطه امید به تحصیل با سرسختی تحصیلی دانش‌آموزان با میانجی‌گری تدریس تحول‌آفرین در دانش‌آموزان متوسطه اول شهر کرمان
دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 9-15

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9001

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی رابطه‌ی بین امید به تحصیل  با سرسختی تحصیلی دانش‌آموزان با میانجی‌گری تدریس تحول‌آفرین در دانش‌آموزان متوسطه اول شهر کرمان پرداخته است. روش پژوهش همبستگی با رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری انتخاب گردید. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان متوسطه اول شهر کرمان به تعداد 1131 نفر بودند، که با توجه به ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی ابعاد، مولفه‌ها و شاخص های کارکردهای هوش مصنوعی در آموزش عالی با رویکرد فراترکیب

نازیلا خطیب زنجانی؛ مهسا کریمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.73448.1240

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد، مولفه‌ها و شاخص های کارکردهای هوش مصنوعی در آموزش عالی پرداخته است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نوع داده‌ها، کیفی بوده و با استفاده از روش فراترکیب انجام شده است. جامعه مورد مطالعه شامل تمامی اسناد، مبانی نظری و پیشینه مرتبط با کارکردهای هوش مصنوعی در آموزش عالی در پایگاه‌های داده داخلی (1403-1395) ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
فراتحلیل ارتباط میان آسیب‌های روان‌شناختی و اجتماعی استفاده از فضای مجازی در ایران

محمدرضا جبارمهر؛ نصیبه پوراصغر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.70887.1139

چکیده
  با گسترش روزافزون استفاده از فضای مجازی، این محیط به مثابه تیغ دو لبه عمل کرده است که در کنار مزایای فراوان، آسیب هایی را نیز به دنبال داشته است. هدف پژوهش حاضر فراتحلیل آسیب‌های روان‌شناختی و اجتماعی استفاده از فضای مجازی در ایران است. در جهت پاسخ به سؤال پژوهش از روش فراتحلیل استفاده گردید و به‌مرور نظام‌مند مطالعات گذشته پرداخته ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مدل تبیینی هیجانات تحصیلی دانشجویان دوره های آموزش الکترونیکی (در دوران کرونا) مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه پیام نور استان خوزستان

خدیجه نورانی؛ شهلا روشنی؛ محمدرضا مرادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.72360.1198

چکیده
  چکیده : هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل تبیینی هیجانات تحصیلی دانشجویان دوره های آموزش الکترونیکی(دوران کرونا) بود. بدین منظور از رویکرد کیفی و روش داده بنیاد از نوع سیستماتیک اشتراس و کوربین استفاده شد. جامعه آماری، دانشجویان دانشگاه پیام نور استان خوزستان و مشارکت کنندگان 43 نفر بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس انتخاب ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی تشویق دانش آموزان دوره ابتدایی

رضا نوروززاده؛ عطا ازنب؛ مهران فرج اللهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 بهمن 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.72578.1210

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، طراحی و اعتبارسنجی الگوی تشویق دانش‌آموزان دوره ابتدایی بود که از نظر هدف کاربردی و آمیخته‌ای، از روشهای کیفی پدیدارنگاری و سنتزپژوهی و کمی با طراحی پرسشنامه، انجام شد. جامعه آماری ، عوامل آموزشی شهرستان مریوان(20نفر)، با مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته و با تحلیل محتوای استقرایی؛ منابع معتبر و مرتبط (115مورد)، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی و اولویت بندی موانع خط مشی گذاری در نظام آموزش عالی از راه دور با استفاده از تکنیک ویکور فازی (مورد مطالعه: دانشگاه پیام نور)

انور شاهمحمدی؛ فریدون احمدی؛ سه یران بهمنی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.72899.1222

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی و اولویت بندی موانع خط مشی گذاری در نظام آموزش عالی از راه دور با استفاده از تکنیک ویکور فازی در نظام آموزش از راه دور بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری شامل اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در رشته های برنامه ریزی درسی، مدیریت آموزش عالی و آموزش از راه دور بودند. از این تعداد 8 نفر از آنها با استفاده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی نقش واسطه‏ای خودکارآمدی شغلی در ارتباط بین اخلاق حرفه‏ای با اشتیاق شغلی و غنی‏سازی شغلی معلمان

فریبا تابع بردبار؛ معصومه اسماعیلی؛ هاجر هاشمیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 تیر 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.73083.1231

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی نقش واسطه‏ای خودکارآمدی شغلی در ارتباط بین اخلاق حرفه‏ای با اشتیاق شغلی و غنی‏سازی شغلی معلمان شهرستان آبادان انجام شد. پژوهش توصیفی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مقطع متوسطه اول و دوم شهرستان آبادان در سال 1402 به تعداد 725 نفر بود. حجم نمونه با نمونه‌گیری در دسترس 250 نفر انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
اثربخشی طرح آموزش همیار معلم کارورز ابتدایی بر عملکرد شناختی دانشجویان دخترو اساتیدراهنمای واحد کارورزی رشته علوم تربیتی

نفیسه رفیعی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 تیر 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.73854.1256

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی اثربخشی طرح آموزش همیار معلم ابتدایی بر عملکردشناختی دانشجویان و اساتیدکارورزی رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور استان اصفهان می باشد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون ،پس آزمون با گروه گواه اجرا شد .جامعه آماری کلیه دانشجویان دختر(شامل 250 نفر) و اساتید راهنمای کارورزی رشته علوم تربیتی(35 نفر) در دانشگاه پیام ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
نقش میانجی‌ خودکارآمدی رایانه در رابطه بین پذیرش فناوری و یادگیری مادام العمر در معلمان دوره ابتدایی

علی عبدی؛ فرامرز سهیلی؛ سمیه قهرمانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 مرداد 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.73722.1248

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف برازش مدل نقش میانجی خودکارآمدی رایانه در رابطه بین پذیرش فناوری و یادگیری مادام العمر با معادلات ساختاری در معلمان دوره ابتدایی انجام شد. از لحاظ هدف یک پژوهش کاربردی است و از منظر گردآوری داده‌ها، توصیفی و از نوع همبستگی است که در آن از روش مدل معادلات ساختاری استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
شناسایی بسترهای فناوری در فضای کالبدی برنامه درسی پنهان مدارس ایران

احسان ملکی پور حرجندی؛ ابوالفضل فراهانی؛ اسماعیل شریفیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 مرداد 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.74103.1262

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی بسترهای فناوری در فضای کالبدی برنامه درسی پنهان مدارس ایران بود. روش تحقیق به لحاظ ماهیت کیفی و توصیفی، از نظر هدف کاربردی و از جنس مطالعات ثانویه با رویکرد مرور نظام مند بود. جامعه پژوهش شامل تمامی مقالات منتشر شده در نشریات داخلی موجود در پایگاه های اطلاعاتی فارسی زبان جهاد دانشگاهی، بانک اطلاعات نشریات کشور، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
تحلیل جامع ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های مؤثر در یادگیری معکوس: یک رویکرد فراترکیب

بهمن زندی؛ مهسا کریمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 تیر 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.72396.1199

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل تشکیل‌دهنده یادگیری معکوس به بررسی ابعاد کلیدی این رویکرد آموزشی پرداخته است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نوع داده‌ها، کیفی بوده و با استفاده از روش فراترکیب انجام شده است. جامعه مورد مطالعه شامل تمامی اسناد، مبانی نظری و پیشینه مرتبط با یادگیری معکوس در پایگاه‌های داده داخلی (1403-1390) و خارجی ...  بیشتر

ابر واژگان

نشریات مرتبط