انجمن فناوری آموزشی ایران
بررسی قابلیّت کتاب‌های کمک‌درسی ریاضی متوسطه اول در فرایند اجرای آموزش از راه دور از دیدگاه دبیران شهرستان دلفان

اکبر رضائی؛ شریفه رضا قلی؛ احمد مرادی میرزائی

دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.71447.1142

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیّت پوشش ایجاد شده برای اهداف ریاضی متوسطه اول توسط کتاب‌های کمک‌درسی از نظر دبیران ریاضی شهرستان دلفان است، تا مشخص شود این کتاب‌ها می‌توانند به‌عنوان منابع آموزشی، در آموزش از راه ‌دور مورد استفاده قرار گیرند. ابتدا پیشینه پژوهش بررسی شد. جامعه آماری دبیران ریاضی شهرستان دلفان است و نمونه آماری دبیران ...  بیشتر

شناسایی و اولویت بندی الزامات اولیه و اساسی هوشمندسازی مدارس (مطالعه موردی: استان خوزستان)

عباس محمدی؛ ماریا نصیری

دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.72115.1172

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش شناسایی و اولویت بندی الزامات اولیه و اساسی هوشمندسازی مدارس است.روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر جمعآوری داده‌ها آمیخته (کیفی-کمی) و از نظر ماهیت توصیفی و از نوع اکتشافی است و از نظر روش کمی از نوع کاربردی می باشد. راهبرد مورد استفاده در بخش کیفی، تکنیک دلفی است. جامعه آماری بخش کیفی و کمی 19 نفر از خبرگان آموزش ...  بیشتر

بررسی آثار روان‌‌شناختی و اجتماعی استفاده از فضای مجازی توسط دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم

رضا میر عرب رضی؛ مریم حسینی لرگانی؛ صادق احمدی

دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.72557.1207

چکیده
  هدف پژوهش تعیین آثار مولفه‌های روان‌‌شناختی (افسردگی، تنظیم خلق و خو و اشتغال ذهنی) و اجتماعی (انزوای اجتماعی و ترجیح تمایل اجتماعی آنلاین) استفاده دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر بابلسر از فضای مجازی بود. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت از نوع توصیفی و پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم ...  بیشتر

عوامل موثر بر پذیرش فناوری هوش مصنوعی در بین اعضای هیات علمی دانشگاه تهران

امیرحسین زنگانه؛ الهه حجازی؛ کیوان صالحی

دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.73017.1228

چکیده
  چکیدهبا پیشرفت سریع هوش مصنوعی، آموزش عالی دستخوش تحولاتی اساسی شده است. این فناوری با ارائه ابزارهای نوآورانه و تسهیل شخصی‌سازی فرآیند یادگیری، امکان دسترسی گسترده‌تر به منابع آموزشی و بهبود کیفیت تدریس را فراهم کرده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی پذیرش و استفاده از فناوری هوش مصنوعی در میان اعضای هیئت علمی، بر اساس مدل یکپارچه پذیرش ...  بیشتر

تاثیر ارزشیابی بازی وارسازی شده مبتنی بر هوش مصنوعی بر یادگیری مشارکتی و عملکرد یادگیری دانشجویان

حمیدرضا مقامی

دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.74118.1263

چکیده
  چکیدههدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ارزشیابی بازی وارسازی شده مبتنی بر هوش مصنوعی بر یادگیری مشارکتی و عملکرد یادگیری دانشجویان بود. روش تحقیق از نوع طرح پیش ازمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه بین المللی چابهار بودند که از بین آن ها 50 نفر با روش نمونه گیری در دسترس به ...  بیشتر