2
کارشناس ارشد برنامه ریزی دانشگاه پیام نور دامغان
3
آموزگار ابتدایی
10.30473/t-edu.2023.68819.1101
چکیده
پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد تغییرات در بسیاری از صنایع شده است که صنعت آموزش نیز از این قاعده مستثنا نیست.از آنجایی که حوزۀ آموزش متکی بر هوش مصنوعی، کماکان در حال توسعه و پیشرفت است، این مطالعه در عین حال که میتواند به توسعۀ نظامهای آموزشی متکی بر هوش مصنوعی کمک کند؛ به معلمان امکان مشارکت در فرایند طراحی را نیز میدهد. ما در این فراتحلیل، پژوهشهای تجربی انجام شده در خصوص نحوۀ تعامل معلمان با سامانههای مبتنی بر هوش مصنوعی و نحوۀ مشارکت آنها در توسعۀ سامانههای آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار دادیم و به تبیین کاستی ها موجود در این حوزه پرداخته ایم. پژوهش ما نشان داد که هوش مصنوعی فرصتهای متعددی را برای بهبود برنامهریزی، پیادهسازی و ارزشیابی تدریس در اختیار معلمان میگذارد و به طور متقابل معلمان نیز نقشهای مختلفی را در توسعۀ فناوری هوش مصنوعی ایفا میکنند. یافتههای ما همچنین مبین این امر بود که چالش های متعددی در زمینۀ بهکارگیری هوش مصنوعی در امر تدریس وجود دارد که میتوان از آنها به عنوان راهنمایی برای توسعۀ این حوزه استفاده نمود.
مطلبی نژاد, علیرضا, فاضلی, فرزانه, & نوائی, الهام. (1402). بررسی نظام مند نویدها و چالشهای هوش مصنوعی برای معلمان. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 3(1), 23-44. doi: 10.30473/t-edu.2023.68819.1101
MLA
علیرضا مطلبی نژاد; فرزانه فاضلی; الهام نوائی. "بررسی نظام مند نویدها و چالشهای هوش مصنوعی برای معلمان". فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 3, 1, 1402, 23-44. doi: 10.30473/t-edu.2023.68819.1101
HARVARD
مطلبی نژاد, علیرضا, فاضلی, فرزانه, نوائی, الهام. (1402). 'بررسی نظام مند نویدها و چالشهای هوش مصنوعی برای معلمان', فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 3(1), pp. 23-44. doi: 10.30473/t-edu.2023.68819.1101
VANCOUVER
مطلبی نژاد, علیرضا, فاضلی, فرزانه, نوائی, الهام. بررسی نظام مند نویدها و چالشهای هوش مصنوعی برای معلمان. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 1402; 3(1): 23-44. doi: 10.30473/t-edu.2023.68819.1101