اهداف (Aims):
فصلنامه فناوری و دانشپژوهی در تعلیم و تربیت با هدف ارتقاء سطح دانش علمی و فنی پژوهشگران، سهولت در مبادله علمی بین آنها، معرفی پیشرفتهای عمده در زمینه فناوری و تعلیم و تربیت و ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و کارشناسان داخلی و خارجی انتشار مییابد.
با توجه به ماموریت و نقش دانشگاه پیامنور در فرآیند رشد و ارتقاء آموزش عالی کشور خط مشیهای این فصلنامه عبارت است از:
- انتشار به موقع مقالات علمی حاصل از پژوهشهای محققان در حوزه فناوری و تعلیم و تربیت
- نهادینه کردن و ایجاد زمینه لازم برای انتشار یافتههای پژوهشی منتج از پایاننامهها و رسالههای تحصیلات تکمیلی و مراکز پژوهشی در حوزه فناوری و تعلیم و تربیت
- ارتقاء سطح پژوهش در زمینههای مرتبط با فناوری و تعلیم و تربیت
- رفع نیازهای علمی و پژوهشی در حوزه فناوری و تعلیم و تربیت
- ایجاد ارتباط میان پژوهشگران حوزه فناوری و تعلیم و تربیت
- دستیابی به سطح کیفی مورد تأیید نهادهای علمی داخلی(ISC) و بینالمللی (ISI) در حوزه تخصصی نشریه
چشم انداز (Scope):
با توجه به اهمیت پرداختن همه جانبه به امر فناوری و دانشپژوهی در تعلیم و تربیت در کلیه رشتهها و حوزههای علمی و مطالعاتی، این نشریه در پی برطرف کردن خلاء موجود در قلمرو مباحث نظری و کاربردی در حوزه فناوری و تعلیم و تربیت است. فناوری و دانشپژوهی در تعلیم و تربیت پذیرای مقالات حاصل از مطالعات و یافتههای پژوهشی در زمینه دانشهای مرتبط با تعلیم و تربیت میباشد، مانند فناوریهای جدید و آموزش و یادگیری مجازی، الکترونیکی و ترکیبی، هنجاریابی و بومیسازی ابزارهای مرتبط با یادگیری مجازی و الکترونیکی، آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی، دانش مربوط به فناوری و دانشپژوهی در تعلیم و تربیت، ارزیابی کاربرد فناوری در تعلیم و تربیت، روشهای نوین آموزش و ارزشیابی در تعلیم و تربیت، گسترش دانش برنامه ریزی و کاربرد فناوری در تعلیم و تربیت، چالشها و روشهای مبتنی بر فناوری در تعلیم و تربیت و ارائه راه حلهای مناسب، انتشار یافتههای نظری و عملی، مدلها و دستاوردهای در زمینههای مختلف با تمرکز بر فناوری و دانشپژوهی در تعلیم و تربیت، ارائه روشهای پژوهش معتبر و ایجاد یک شبکه تعاملی بین محققان و دانش پژوهان دانشگاهی، تلفیق نظریه و عمل و فناوری و تعلیم و تربیت در هزاره سوم و تدریس آنلاین و تحولات مدیریت مدرسه و کلاس درس در زمینههای مختلف با محوریت فناوری و تعلیم و تربیت و بر پایه روشهای پژوهشی معتبر و توسعه شبکه تعاملی میان محققان میباشد.