انجمن فناوری آموزشی ایران
بررسی موانع و مشکلات توانمندسازی کارکنان آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه آموزش الکترونیکی

قباد فولادی؛ زهره اسمعیلی؛ محمود اکرامی؛ حمید ملکی

دوره 4، شماره 4 ، اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.71828.1151

چکیده
  در سال‌های، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقاصد آموزشی به عنوان راهنما و هدایتگر، هر روز با سرعت بیش از پیش پیشرفت‌های جدید را برای بشریت به ارمغان آورده است. بنابراین پژوهش حاضر به شناسایی موانع و مشکلات توانمندسازی جهت آموزش الکترونیکی کارکنان آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی ...  بیشتر

ارزیابی الگوی بهبود کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران با رویکرد فناوری اطلاعات

تقی رضایی؛ صفیه مهری نژاد

دوره 4، شماره 4 ، اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.71994.1163

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق ارزیابی الگوی بهبود کسب و کارهای کوچک و متوسط با رویکردد فناوری اطلاعات می باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و براساس شیوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و کارکنان کسب و کارهای کوچک و متوسط کشور است. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بوده که بصورت تصادفی ...  بیشتر

اثربخشی راهبرد یادگیری فعال مبتنی بر فناوری بر رضایت تحصیلی و انعطاف‌پذیری شناختی دانش آموزان در درس علوم تجربی

رحیم مرادی؛ ویدا بیرنوندی

دوره 4، شماره 4 ، اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.72617.1208

چکیده
  چکیدههدف از انجام این پژوهش، اثربخشی راهبرد یادگیری فعال مبتنی بر فناوری بر رضایت تحصیلی و انعطاف‌پذیری شناختی دانش آموزان دوره ابتدایی در درس علوم تجربی بود. روش‌ پژوهش نیمه آزمایشی از نوع طرح پیش-آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دختر پایه ششم دوره ابتدایی شهرستان دره شهر بود. برای انتخاب حجم ...  بیشتر

ویژگی های پست- پست مدرنیسم در پرتو عصر دیجیتال

محسن فرمهینی فراهانی؛ فرناز فرمهینی فراهانی

دوره 4، شماره 4 ، اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.73094.1229

چکیده
  چکیده: هدف مقاله حاضر معرفی پست- پست مدرنیسم و ویژگی های اساسی آن با توجه به عصر دیجیتال است . در این راستا پژوهش حاضر با رویکرد توصیفی- تحلیلی برآن است تا مفهوم پست- پست مدرنیسم و مفاهیم مشابه آن را مشخص نماید وضمن اشاره به ریشه های شکل گیری پست- پـست مدرنیـسم ،ویژگی های آن به تصویر بکشد. پست -پست مدرنیسم. ضمن انتقاد از مدرنیسم و پست مدرنیسم ...  بیشتر

چالش‌های ارزشیابی مستمر در محیط‌های الکترونیکی در دوره‌ ابتدایی

فرهاد سراجی؛ مهرانگیز جمشیدی بدریانی

دوره 4، شماره 4 ، اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.72552.1206

چکیده
  هدف پژوهش حاضر شناسایی چالش‌های ارزشیابی مستمر در آموزش‌های الکترونیکی در دوره‌ ابتدایی است. رویکرد پژوهش ترکیبی با طرح متوالی اکتشافی است. مشارکت کنندگان در بخش کیفی 20 نفر از معلمان ابتدایی شهر همدان بودند که به شیوه ملاک محور و با رعایت قاعده اشباع نظری انتخاب شدند و در مصاحبه نیمه ساختاریافته شرکت کردند. در بخش کمی از بین 1309 معلم ...  بیشتر

بررسی رابطه انعطاف پذیری و یکپارچگی فناوری اطلاعات با عملکرد سازمانی بر اساس بازخورد 360 درجه ای و نقش میانجی تسهیم دانش

محمود تعجبی؛ محسن احمدی

دوره 4، شماره 4 ، اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.72907.1224

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه انعطاف پذیری و یکپارچگی فناوری اطلاعات با عملکرد سازمانی بر اساس بازخورد 360 درجه ای و نقش میانجی تسهیم دانش بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی ناحیه 2 شهر کرمانشاه بود. تعداد 298 نفر از آنها با استفاده از روش نمونه ...  بیشتر

رابطه بین ذهنیت فلسفی با عملکرد پژوهشی و خلاقیت اساتید دانشگاه آزاد شهر شهربابک در سال تحصیلی 1402-1403

اصغر سلیمی نوه؛ محبوبه غفوری

دوره 4، شماره 4 ، اسفند 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.73473.1243

چکیده
  ذهنیت فلسفی ، معادل روح فلسفی خصوصیاتی است، که در رفتار و طرز فکر فیلسوف، برخورد وی با دیگران، روبرو شدن با مشکلات و بطور کلی در کلیه شئون زندگی وی به چشم می خورد و باعث تمایز او از دیگران می شود. این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی با عملکرد پژوهشی و خلاقیت اساتید دانشگاه آزاد شهر شهربابک در سال تحصیلی 1402-1403 انجام شده است، با ...  بیشتر