انجمن فناوری آموزشی ایران
نقش کیفیت آموزش کارکنان در بلوغ همراستایی راهبردی فناوری اطلاعات در فدراسیون‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران

ابوالفضل فراهانی؛ لیلا قربانی قهفرخی؛ محمد محسن صدر؛ سید فرشید میرمحمدیان توتکله

دوره 4، شماره 3 ، آذر 1403، صفحه 9-24

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.72068.1170

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش کیفیت آموزش کارکنان در بلوغ همراستایی راهبردی فناوری اطلاعات در فدراسیون‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران انجام شد. بدین منظور داده‌ها در دو بخشی کیفی و کمی گردآوری گردید. نمونه‌گیری در بخش کیفی از میان صاحبنظران، مدیران ارشد فدراسیون‌ها و اساتید دانشگاه در رشته‌های مربوط به روش گلوله برفی انجام شد (12=n) ...  بیشتر

تاثیر برنامه مدرسه تلویزیونی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در ایام کرونا با میانجی‌گری انگیزش تحصیلی

محسن حاجی تبار؛ میمنت عابدینی؛ مسعود خطیری

دوره 4، شماره 3 ، آذر 1403، صفحه 25-36

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.71960.1158

چکیده
  هدف پژوهش حاضر‌، بررسی اثر برنامه‌ی «مدرسه تلویزیونی ایران» شبکه آموزش، بر میزان عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان با میانجی‌گری انگیزش تحصیلی، در ایام کرونا می‎باشد. روش پژوهش، پیمایشی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه دانش‌آموزان پایه ششم (1038 نفر) شهرستان کردکوی در سال 1401-1400 می‌باشند که با استفاده از شیوه نمونه‏گیری ...  بیشتر

فرا ترکیب شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بهره‌وری معلمان با استفاده از تکنیک ویکور

صادق فیض الهی؛ علیرضا شیرمحمدی؛ همت الله بسطامی

دوره 4، شماره 3 ، آذر 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70780.1135

چکیده
  توسعه پایدار تابعی از سیستم آموزشی هر کشور محسوب می‌شود لذا تصمیم گیران هر کشور بایستی تمرکز ویژه‌ای بر روی بهبود عملکرد این سیستم داشته باشند. معلمان مهمترین نقش کلیدی را در بهبود عملکرد ایفا می‌کنند، بنابراین افزایش سطوح بهره‌وری معلمان می‌تواند منجر به عملکرد بهتر سیستم آموزشی شود. این پژوهش سعی دارد عواملی را که به افزایش ...  بیشتر

اثربخشی برنامه آموزشی مونته سوری و مالاگاتسی بر مهارت‌های ارتباطی

رضا صابری؛ مجتبی پورکریمی هاوشکی؛ صبری عرب زوزنی

دوره 4، شماره 3 ، آذر 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.71924.1160

چکیده
  بهبود مهارت‌های ارتباطی یادگیرندگان مرتبط با برنامه درسی و چگونگی تدریس و آموزش یکی از چالش‌های پیشروی آموزشگران در سیستم آموزشی است. تحقیق حاضر به بررسی اثربخشی دو برنامه درسی مونته سوری و مالاگاتسی با توجه بر مهارت های اجتماعی بود. روش پژوهش از نوع نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه‌های آزمایشی یک و دو است. جامعه ...  بیشتر

ساخت و اعتباریابی مدل فناوری ترکیبی شاخص‌های برنامه درسی و تربیت زیباشناختی (با تاکید بر آموزش عالی)

محمد اردشیری؛ علیرضا فقیهی؛ مژگان محمدی نایینی

دوره 4، شماره 3 ، آذر 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.72298.1191

چکیده
  در نظام آموزشی و توسعه نیروی انسانی آموزش عالی مؤلفه‌ای کلیدی در هر کشوری محسوب می‌شود. عملکرد نظام آموزشی ابزاری برای پاسخگویی به مشکلات و نیازهای جامعه است. نیازهای آموزشی ویژه در رده‌های مختلف سنی متفاوت است، که منطق ویژه فرایند آموزشی در آموزش عالی را تعیین می‌کند. ازآنجاکه نظام آموزش عالی وظیفه مهم تربیت نیروی انسانی متخصص ...  بیشتر

تأثیر روش ارزشیابی همتاسنجی بر کارکردهای اجرایی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان پنجم ابتدایی شهرستان پیرانشهر در درس املا .

مجتبی دانش؛ حمیدرضا مقامی

دوره 4، شماره 3 ، آذر 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.72673.1214

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی تأثیر روش ارزشیابی همتاسنجی بر کارکردهای اجرایی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان پنجم ابتدایی شهرستان پیرانشهر در درس املا بود. روش پژوهش حاضر نیمه‌آزمایشی و از نوع پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بـود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه پنجم شهرستان پیرانشهر در سال تحصیلی 1402-1403 بودند که از بین آن ها ...  بیشتر

طراحی و اعتباریابی الگوهای مفهومی و روندی برنامه درسی دانش فناوری رشته آموزش ابتدایی

مصطفی باقریان فر؛ فتح اله کوشکی

دوره 4، شماره 3 ، آذر 1403

https://doi.org/10.30473/t-edu.2025.72006.1169

چکیده
  این پژوهش با هدف طراحی الگوهای مفهومی و روندی برنامه درسی دانش فناوری رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان انجام شد. در همین راستا از رویکرد کیفی از نوع روش تحقیق پدیدارشناسی استفاده شد. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند با 15 نفر از صاحب‌نظران و متخصصان برای مرحله ارائه الگو و 9 نفر از آنان برای مرحله اعتباریابی الگو و فرم الگوی (مفهومی ...  بیشتر