انجمن فناوری آموزشی ایران
بررسی تحلیلی سیستماتیک از اثرات کاربرد چت جی پی تی در آموزش

حسین امانی؛ علیرضا مطلبی نژاد؛ فاطمه چوپانی؛ محمد زارع گاچی

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1403، صفحه 9-23

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70960.1136

چکیده
  امروزه با گسترش علم و فناوری شاهد به کارگیری هوش مصنوعی در زندگی انسان هستیم. یکی از کاربردهای هوش مصنوعی، کاربرد آن در تولید چت جی پی تی می باشد.هدف از پژوهش حاضر، ارائه تحلیلی سیستماتیک از اثرات کاربرد چت جی پی تی در آموزش، بر اساس ادبیات موجود در این حوزه می باشد. برای انجام این پژوهش از روش فراتحلیل مبتنی بر بیانیه پریزما استفاده ...  بیشتر

شناسایی قوت و ضعف برنامه چند رسانه ای دیکته یار به منظور ارائه راهکار

نفیسه رفیعی؛ صادق بالش زر

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1403، صفحه 25-36

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.71681.1146

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی قوت و ضعف برنامه چندرسانه‌ای دیکته یار و ارائه راهکارهایی جهت بهبود برنامه می‌باشد. روش پژوهش کیفی از نوع تحلیل مضمون بود. حوزه مورد مطالعه کلیه معلمان استفاده کننده از برنامه دیکته یار در مقطع ابتدایی شهر یاسوج درسال تحصیلی 1403-1402 بود . روش نمونه‌ گیری هدفمند ازنوع ملاک محور استفاده شد. حجم نمونه تا رسیدن به ...  بیشتر

بررسی رابطه بین روابط موضوعی و احساس تنهایی با میانجی گری قدرت ایگو در دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی قم

مریم احمدیان؛ عاطفه حجتی

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1403، صفحه 37-56

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.71547.1144

چکیده
  قدرت ایگو و نحوه به‌کارگیری مکانیسم‌های دفاعی در برابر رویدادها و در زمان تجربه هیجانات ناخوشایند، از جمله عوامل مرتبط با تداوم رفتار خود آسیبی است. بر اساس مباحث مطرح شده و با توجه به در دسترس نبودن داده‌های مرتبط در این زمینه، به پیش‌بینی قدرت ایگو بر اساس روابط بین موضوعی و احساس تنهایی پرداخته شد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی ...  بیشتر

طراحی فضای یادگیری مهارت‌ محور مبتنی بر حل‌مسئله با رویکرد بین‌رشته‌ای و تمرکز بر حوزه‌های تربیت و یادگیری

مژگان قانع ملاطی؛ پروین سالاری چینه

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1403، صفحه 57-75

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.72053.1167

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف طراحی محیط‌های یادگیری مبتنی بر مهارت حل‌مساله با رویکرد تلفیقی میان‌رشته‌ای، و تاکید بر حوزه‌های تربیت و یادگیری، با استفاده از چارچوب نظری الگوی برنامه درسی اکر، در درس علوم پایه سوم ابتدایی صورت گرفته‌است که براساس هدف، کاربردی و از منظر روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی- کمی) است. روش تحقیق تحلیلی- توصیفی با پیمایش ...  بیشتر

تدوین و اعتباربخشی مدل مناسب سنجش بهره وری: با رویکرد تحول دیجیتالی در فرایندهای سازمانی آموزش و پرورش

علیرضا بادله

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1403، صفحه 77-93

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.72413.1201

چکیده
  تدوین و اعتباربخشی مدل مناسب سنجش بهره‌وری: با رویکرد تحول دیجیتالی در فرایندهای سازمانی آموزش و پرورش استان مازندران می‌باشد. روش تحقیق بخش کیفی، تحلیل محتوا با مقوله بندی استقرایی وگردآوری داده‌ها به تعداد 12 نفر به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته تا حصول به اشباع نظری، به شیوه غیرتصادفی و تکنیک گلوله برفی انتخاب شدند. در فاز دوم ...  بیشتر

نقش میزان استفاده و نگرش به شبکه‌های اجتماعی مجازی در پیش‌بینی سرزندگی و رضایت تحصیلی دانش آموزان

زبیر صمیمی؛ اسماعیل قدری؛ جواد جهاندیده

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1403، صفحه 95-102

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.71880.1154

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میزان استفاده و نگرش به شبکه‌های اجتماعی مجازی در پیش‌بینی سرزندگی و رضایت تحصیلی دانش آموزان انجام شد. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را همه دانش‌آموزان پسر دوره اول متوسطه شهرستان راسک در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به تعداد ۲۱۵۰ نفر تشکیل داد که از بین آن‌ها تعداد ۳۵۶ دانش آموزان ...  بیشتر

نقش فعالیت های کلاس درس در پیش بینی هیجان های تحصیلی وارزش گذاری درونی در درس علوم دانش آموزان ابتدایی دوره دوم در عصر هوشمندسازی

علی جباری ظهیرآبادی؛ علی موسی زاده برواتی

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1403، صفحه 103-112

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.72286.1188

چکیده
   این تحقیق با هدف بررسی نقش  فعالیت های کلاس درس در پیش بینی هیجان های تحصیلی و ارزش گذاری درونی در درس علوم تجربی دانش آموزان ابتدایی انجام شد. تحقیق از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری تمامی دانش آموزان ابتدایی دوره دوم شهر نرماشیرمشغول به تحصیل در سال تحصیلی1401-1402 به تعداد 3625 نفر، که به روش نمونه گیری تصادفی ساده بر اساس فرمول ...  بیشتر