دانش، مجتبی و مقامی، حمیدرضا. (1403). تاثیر روش همتاسنجی بر کارکردهای اجرایی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان پیرانشهر در درس املاء. فناوری و دانشپژوهی در تعلیم و تربیت، 13(3)، 67- 53.
دمساز، سمیه، تقیپور، کیومرث و محمودی، فیروز. (1403) بررسی عوامل موثر بر پذیرش سامانه شاد در بین معلمان ابتدایی شهر تبریز. فناوری آموزش، 18(3)، 43- 60.
خلیلی شهابی، رقیه و برقی، عیسی. (1402). آسیبشناسی سیستم ارزشیابی مجازی در دوره ابتدایی. مجله ایرانی آموزش از دور، 5(2)، 62- 72.
اقبالیان نورانی زاد، ص. (1398). ارزیابی دورههای آموزش الکترونیکی بر اساس عناصر طراحی آموزشی عادی در آموزش عالی. پایاننامه. دانشگاه پیام نور اصفهان.
حاج غلامرضایی، مهناز و علوی، سید حمیدرضا. (1396). ارزشیابی تربیتی/ جایگاه ارزشیابی در آموزش ارزشها. معرفت. 26(237). 41-29.
حاجی، جمال؛ محمدی مهر، مژگان و محمدآذر، حدیقه. (1400). بازنمایی مشکلات آموزش در فضای مجازی با استفاده از برنامه شاد در دوره پاندمی کرونا: یک مطالعه پدیدارشناسی. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 43(11)،153-174.
زارعی، علی و دهقانی، مرضیه. (1397)، چالشهای یادگیری الکترونیک: مطالعهای با رویکردی پدیدارشناسی. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 9(1) (پیاپی33)،81-59.
زینی وند نژاد، فرشته و نویدی، احد. (1400). استفاده از سامانه شاد و تدریس تلویزیونی در دوره شیوع کرونا: «کاستیها» و «چون وچراها». نوآوریهای آموزشی. 78(20). 34-7.
عباسی کسانی، حامد؛ شمس مورکانی، غلامرضا؛ سراجی، فرهاد و رضایی زاده، مرتضی. (1398). ابزارهای ارزشیابی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی. رشد فناوری.61(16)، 21-33.
عباسی، فهیمه؛ حجازی، الهه و حکیم زاده، رضوان. (1399). تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی از فرصتها و چالشهای تدریس در شبکه آموزشی دانشآموزان (شاد): یک مطالعه پدیدارشناسی. تدریس پژوهی.8(3)،1-24.
عظیمی پور، الهام، دهقانی، مرضیه. (1401). چالشهای ارزشیابی توصیفی دانشآموزان دوره ابتدایی در بستر الکترونیکی. چهاردهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بینالمللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی.
فتحی واجارگاه، کوروش و پرداختچی، محمدحسن. (1390) ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد). فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(4)، 21-5.
فرجاللهی. مهران و حقیقی. فهیمه السادات. (1386). نقش ارزشیابی مستمر در تعمیق یادگیری دانش آموزان پایه دوم مقطع ابتدایی شهر تهران. فصلنامه تعلیم و تربیت. دوره23 شماره 4.116-79.
قلی پور، نفیسه. (1399). تعلیم و تربیت مجازی و چالشهای عصر حاضر. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی. 4(14)، 57-68.
گشول دره سیبی، طیبه و منتظر، غلامعلی. (1399). طراحی مدل آمادگی اجرای ارزشیابی الکترونیکی. اولین کنفرانس ملی آسیبشناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران. تجربیات و چالشهای استقرار یادگیری الکترونیکی.
گوران، شیوا. صالحی، کیوان و جوادی پور، محمد. (1397). بازنمایی تجارب زیسته معلمان ابتدایی از تغییرات نظام ارزشیابی و نقش آن در فرآیند یاددهی- یادگیری: یک مطالعه پدیدار شناختی. دوفصلنامة پژوهش در تربیتمعلم. 1(3). 163-135.
مرادی، امیر، کردلو، محسن. (1398). پدیدارشناسی تنگناهای اخلاقی در آموزش الکترونیکی در آموزش عالی مجازی ایران، فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 9(36)، 76-61.
منصوری، سیروس و منفرد، افشین. (1402). ارزشیابی فرایندیاددهی-یادگیری آموزشهای مجازی مبتنی بر الگوی تایلر در مدارس ابتدایی استان فارس. فصلنامه فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت، 12(4)، 64- 50.
Alabidi, S. Owais, A. Alabidi, F & Taani, O. (2022). Exploring the Role of Reflective Diaries as a Formative Assessment Strategy in Promoting Self-Regulated Learning among ESL Students. Practical Assessment, Research & Evaluation, 27, 19.
Allal, L. (2021). Involving primary school students in the co-construction of formative assessment in support of writing. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 28(5-6), 584-601.
Azlan, C. A; Ding Wong, J. H; Tan, L.K; Nizam AD; Huri, M.S. Ung, N. M; Pallath, V; Lay Tan, C. P; Hong Yeong, C & Hoong Ng. K. (2020). Teaching and learning of postgraduate medical physics using Internet-based e-learning during the COVID-19 pandemic – a case study from Malaysia. European Journal of Medical Physics. 80,10-16.
Aust, L. Schütze, B. Hochweber, J & Souvignier, E. (2024). Effects of formative assessment on intrinsic motivation in primary school mathematics instruction. European Journal of Psychology of Education, 39(3), 2177-2200.
Bedel, E. F. İnce, S & Başalev Acar, S. (2024). Voices from the field: Integrating e-portfolios in early childhood education. Education and Information Technologies, 29(14), 18181-18201.
Berisha, F. Vula, E. Gisewhite, R & McDuffie, H. (2024). The effectiveness and challenges implementing a formative assessment professional development program. Teacher Development, 28(1), 19-43.
Børte, K. Lillejord, S. Chan, J. Wasson, B & Greiff, S. (2023). Prerequisites for teachers’ technology use in formative assessment practices: A systematic review. Educational Research Review, 100568.
Chaudhary SVS, Dey N. (2013). Assessment in open and distance learning system (ODL): A challenge. Open Praxis. 5(3):207-16.
Clark, M; Januzzi, J. L; Greenberg, B. H & Eckert, S. (2020). Assessing the impact of an online educational program on participants’ knowledge, satisfaction, practice and commitment to change. Spotlight on Special Topics: Education and Training. 75(11): 1-10.
Chen, I. H. Gamble, J. H. Lee, Z. H & Fu, Q. L. (2020). Formative assessment with interactive whiteboards: A one-year longitudinal study of primary students’ mathematical performance. Computers & Education, 150, 103833.
Dessoff, A. (2012). A new survey reports most states anticipate major challenges in implementing the online assessments District Administration . http: //www. District administration.com / article/report-majorchallenges- future-online-assessments.
Dawadi, S. Shrestha, S & Giri, R. A. (2021). Mixed-methods research: A discussion on its types, challenges, and criticisms. Journal of Practical Studies in Education, 2(2), 25-36.
Dayal, H. C. (2021). How teachers use formative assessment strategies during teaching: Evidence from the classroom. Australian Journal of Teacher Education (Online), 46(7), 1-21.
Elzainy, A; El Sadik, A & Al Abdulmonem, W. (2020). Experience of e-learning and online assessment during the COVID-19 pandemic at the College of Medicine, Qassim University. Journal of Taibah University Medical Sciences. 15(6): 456-462.
Grob, R. Holmeier, M & Labudde, P. (2024). Analysing formal formative assessment activities in the context of inquiry at primary and upper secondary school in Switzerland. In Developing Formative Assessment in STEM Classrooms (pp. 84-104). Routledge.
Hermida, A. P. (2020). College Students’ Use and Acceptance of Emergency Online Learning Due to COVID-19. International Journal of Educational Research.1,1-34.
Hopfenbeck, T. N. Zhang, Z. Sun, S. Z. Robertson, P & McGrane, J. A. (2023, November). Challenges and opportunities for classroom-based formative assessment and AI: a perspective article. In Frontiers in Education (Vol. 8, p. 1270700). Frontiers Media SA
Kanjee, A. (2020). Exploring primary school teachers’ use of formative assessment across fee and no-fee schools. South African Journal of Childhood Education, 10(1), 1-13.
Manenova, M. (2015). Evaluation of e-learning courses using communicative and cooperative tools. Social and Behavioral Sciences. 176, 884 – 890.
Näsström, G., Andersson, C., Granberg, C., Palm, T., & Palmberg, B. (2021, May). Changes in student motivation and teacher decision making when implementing a formative assessment practice. In Frontiers in Education (Vol. 6, p. 616216). Frontiers Media SA.
Nie. Y. (2020). On-line classroom visual tracking and quality evaluation by an advanced feature mining technique. Signal Processing: Image Communication, 84, 1-6.
Remmi, F., Hashim. H(2021).Primary School Teachers' Usage and Perception of Online Formative Assessment Tools in Language Assessment. International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, 10(1), 41- 55.
See, B. H., Gorard, S., Lu, B., Dong, L., & Siddiqui, N. (2022). Is technology always helpful?: A critical review of the impact on learning outcomes of education technology in supporting formative assessment in schools. Research Papers in Education, 37(6), 1064-1096.
Sindiani, A. M; Obeidat, N., Alshdaifat, E; Elsalem, L; Alwani, M. A; Rawashdeh, H; Fares, A. S; Alalawne, T & Tawalbeh, L. A. (2020). Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of Medicine and Surgery. 59, 186-194.
Yan, Z., & Pastore, S. (2022). Assessing teachers’ strategies in formative assessment: The teacher formative assessment practice scale. Journal of Psychoeducational Assessment, 40(5), 592-604.
Yan, Z., Li, Z., Panadero, E., Yang, M., Yang, L., & Lao, H. (2021). A systematic review on factors influencing teachers’ intentions and implementations regarding formative assessment. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 28(3), 228-260.
Wadi, M; Abdalla, M; Khalafalla, H & Taha, M. (2020). The assessment clock: A model to prioritize the principles of the utility of assessment formula in emergency situations, such as the covid-19pandemic: Med Ed Publish.
Wahab, A. (2020). Online and Remote Learning in Higher Education Institutes: A Necessity in light of COVID-19 Pandemic. Higher Education, 10(3), 16-25.
Wong, R. (2023). When no one can go to school: does online learning meet students’ basic learning needs?. Interactive learning environments, 31(1), 434-450.
Xiao, Y., Cai, Y., Ge, Q., & Yang, Y. (2023). The potential of using formative assessment to enhance academic achievement in the Confucian-heritage culture: A comparison between Hong Kong and Shanghai. The Asia-Pacific Education Researcher, 32(6), 867-876.
Zhorova, I., Kokhanovska, O., Khudenko, O., Osypova, N. and Kuzminska, O.,(2022). Teachers’ training for the use of digital tools of the formative assessment in the implementation of the concept of the New Ukrainian School. Educational Technology Quarterly,12(4), pp.56–72