انجمن فناوری آموزشی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 عضو هیات علمی و استادیار گروه فلسفه وکلام اسلامی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان.

2 کارشناس ارشد رشته آموزش ابتدایی – پیش دبستانی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار.

چکیده

ذهنیت فلسفی ، معادل روح فلسفی خصوصیاتی است، که در رفتار و طرز فکر فیلسوف، برخورد وی با دیگران، روبرو شدن با مشکلات و بطور کلی در کلیه شئون زندگی وی به چشم می خورد و باعث تمایز او از دیگران می شود. این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی با عملکرد پژوهشی و خلاقیت اساتید دانشگاه آزاد شهر شهربابک در سال تحصیلی 1402-1403 انجام شده است، با در نظر گرفتن هدف و ماهیت پژوهش روش تحقیق این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی است، جامعه آماری این پژوهش کلیه اساتید دانشگاه آزاد شهرستان شهربابک است و حجم نمونه مورد بررسی در این تحقیق 60 نفر است، که به صورتتمام شمار در نظر گرفته شده است، ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه ذهنیت فلسفی، پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس و پرسشنامه عملکرد پژوهشی بوده است، نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که بین ذهنیت فلسفی و تدریس خلاقانه اساتید دانشگاه آزاد شهر بابک رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد(r=0/512) و بین ذهنیت فلسفی و عملکرد اساتید دانشگاه آزاد شهر بابک رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد(r=0/384).

کلیدواژه‌ها