انجمن فناوری آموزشی ایران
تأثیر کار با ابزار آموزشی و سنجش عملکردی اریگامی بر خلاقیت و عزت‌نفس دانش‌آموزان دختر کلاس چهارم ابتدایی

علیرضا پاک گوهر؛ ناصر محمدی احمدآبادی؛ رزیتا مظاهر

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 1-11

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9169

چکیده
  یکی از مهم‌ترین نیاز و سرمایه‌های هر انسانی در طول حیات خود، داشتن عزت‌نفس و خلاقیت است. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر آموزش با ابزار سنجش عملکردی اریگامی بر خلاقیت و عزت‌نفس دانش‌آموزان دختر پایه چهارم مقطع ابتدایی ناحیه 2 شهر یزد پرداخته‌است. این پژوهش یک مطالعه تحلیل واریانس شامل دو مرحله پیش-آزمون و پس-آزمون و در دو گروه آزمایش ...  بیشتر

تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و دلبستگی به مدرسه دانش‌آموزان

سعیده خجسته؛ جلیل خجسته؛ شیرین مصدقی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 13-23

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9147

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی استفاده از شبکه های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام) بر عملکرد تحصیلی و دلبستگی به مدرسه دانش‌آموزان ناحیه 2 شهرستان کرمان انجام شد. طرح پژوهش نیمه آزمایشی و از نوع پیش‌آزمون_ پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان پایه یازدهم متوسطه ناحیه 2 کرمان بود. نمونه آماری،40 نفر از جامعه بود ...  بیشتر

بررسی رابطه بین استرس کرونا با انزوای تحصیلی دانش آموزان در آموزش آنلاین

آزیتا سلاجقه؛ حسن مشایخی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 25-32

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9161

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین استرس کرونا با انزوای تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول شهر هشت بندی می باشد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری؛ شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول شهر هشت بندی به تعداد 1500 نفر (677 دختر و 823 پسر) میباشد و نمونه آماری بر اساس جدول مورگان شامل 306 نفر است که بهروش نمونهگیری طبقهای (138 دختر، ...  بیشتر

تاثیر استفاده مشکل‌زا از اینترنت بر پیشرفت ریاضیات با نقش میانجی خودکارآمدی در درس ریاضی و نقش تعدیلگر روابط معلم و دانش آموز

مرضیه حیدری؛ فهیمه رجبی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 33-44

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9172

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر استفاده مشکل زا از اینترنت بر پیشرفت درریاضیات با نقش میانجی خودکارآمدی در درس ریاضی و نقش تعدیلگر روابط معلم و دانش آموز بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، یک تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانش آموزان متوسطه دوم شهر اقلید به تعداد 1300 نفر بود.  برای تعیین حجم ...  بیشتر

طرح های آمیخته ارزشیابی در ارزشیابی برنامه ها و نظام های آموزشی

محمد احمدی ده قطب الدینی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 45-57

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9162

چکیده
  هدف این مقاله مروری اجمالی بر کاربرد پارادایم ها، معرفت شناسی ­ها، رویکردها و روش های پژوهش آمیخته در ارزشیابی آموزشی است. رویکرد ترکیب پارادایمی در پژوهش و ارزشیابی     گستره ای را در بر می گیرد که در آن باورهای نظری، معرفت شناسی، هستی شناسی، ارزش شناسی و روش شناسی محققان که زیربنای رویکردهای کمی و کیفی را تشکیل می دهند ...  بیشتر

تبیین ابقاء دانشجو بر اساس کیفیت خدمات آموزشی (طراحی دوره، حمایت سازمانی، تعامل) در محیط یادگیری الکترونیکی

ناهید اوجاقی؛ محبوبه اسلمی؛ علی شجاعی فرد

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 59-67

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9123

چکیده
  هدف این پژوهش تبیین ابقاء دانشجو بر اساس کیفیت خدمات آموزشی(طراحی دوره، حمایت سازمانی، تعامل) در محیط یادگیری الکترونیکی است. روش این پژوهش، توصیفی- همبستگی و جامعه آماری آن، کلیه دانشجویان الکترونیکی فعال دانشگاه پیام نور استان آدربایجان شرقی است که تعدادشان 6000 نفر بود و نمونه آماری به صورت تصادفی361 نفر برآورد شده است. برای جمع‌آوری ...  بیشتر