انجمن فناوری آموزشی ایران
بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی با مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های پژوهشگری دانش‌آموزان دوره ی متوسطه‌ی دوم (مطالعه موردی شهر فیروزآباد)

آمنه فاضلی فیروزآبادی؛ سعید احمدی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1401، صفحه 1-7

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.8852

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی با مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های پژوهشگری دانش آموزان دوره متوسطه دوم انجام شد. پژوهش برحسب هدف، کابردی و با توجه به روش گردآوری داده‌ها پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. از دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه‌ی دوم شهر فیروزآباد 615 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. در پژوهش ...  بیشتر

بررسی رابطه امید به تحصیل با سرسختی تحصیلی دانش‌آموزان با میانجی‌گری تدریس تحول‌آفرین در دانش‌آموزان متوسطه اول شهر کرمان

محبوبه امیری؛ عصمت حسن پور

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1401، صفحه 9-15

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9001

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی رابطه‌ی بین امید به تحصیل  با سرسختی تحصیلی دانش‌آموزان با میانجی‌گری تدریس تحول‌آفرین در دانش‌آموزان متوسطه اول شهر کرمان پرداخته است. روش پژوهش همبستگی با رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری انتخاب گردید. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان متوسطه اول شهر کرمان به تعداد 1131 نفر بودند، که با توجه به ...  بیشتر

اثر بخشی شبکه‌های اجتماعی مجازی بر میزان پرخاشگری و تفکر خلاق دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم شهر یزد

اکبر جدیدی محمدآبادی؛ نرگس دشتی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1401، صفحه 17-24

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9002

چکیده
  هدف مطالعه حاضر بررسی اثربخشی شبکه‌های اجتماعی مجازی بر میزان پرخاشگری و تفکر خلاق دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم شهر یزد است. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل انجام می‌شود و از نظر هدف جزء پژوهش‌های کاربردی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم شهر یزد می‌باشد ...  بیشتر

کرونا و تولد نظام آموزشی و برنامه های درسی هوشمند در آموزش عالی هزاره سوم

عظیمه ابراهیمی؛ زهرا زین الدینی میمند

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1401، صفحه 25-38

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9003

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی وضعیت موجود در برنامه های درسی و شناسایی نیازهای موجود در جهت افزایش کیفیت نظام آموزشی و برنامه های درسی در عصر پساکرونایی، بود. پژوهش از نظر هدف، کاربردی، از نظر رویکرد، کیفی با استفاده از روش پدیدارشناسی بود. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید مدیریت آموزشی و برنامه‌ریزی درسی متخصص در حوزه برنامه درسی هوشمند ...  بیشتر

تبیین ماندگاری دانشجو بر اساس کیفیت تکنولوژِی و کیفیت اینترنت در محیط یادگیری الکترونیکی

ناهید اوجاقی؛ محبوبه اسلمی؛ پریسا زارع

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1401، صفحه 39-45

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9004

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت تکنولوژِی و کیفیت اینترنت با ماندگاری دانشجو در محیط یادگیری الکترونیکی صورت گرفت. در این راستا پژوهش حاضر از نوع کاربردی، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان الکترونیکی فعال دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی بود. نمونه ­ای شامل 360 نفر از این جامعه به ­عنوان نمونه ...  بیشتر

مقایسه اثربخشی آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، مولاژ و آموزش سنتی بر میزان بارشناختی دانش‌آموزان در درس زیست‌شناسی

فرزانه غریبی؛ فائزه ناطقی؛ سعید موسوی پور؛ محمد سیفی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1401، صفحه 45-56

https://doi.org/10.30473/t-edu.2022.9005

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، مولاژ و آموزش سنتی بر میزان بارشناختی در درس زیست‌شناسی دانش‌آموزان دختر پایه دهم شهر اراک بود. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با استفاده از روش پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری کلیه دانش‌آموزان دختر پایه دهم متوسطه شهر اراک بود که تعداد 113 نفر ...  بیشتر