انجمن فناوری آموزشی ایران
بررسی اثربخشی آموزش مدیریت زمان بر کاهش اعتیاد به اینترنت دانش آموزان مقطع متوسطه

زهرا قنبری

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 1-9

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.67547.1075

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مدیریت زمان بر کاهش اعتیاد به اینترنت دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر کرمان انجام شد. طرح این پژوهش طرح نیمه آزمایشی پیش آزمون- پس آزمون بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه شهر کرمان در سال تحصیلی 1401-1400 بود. تعداد 30 دانش آموز به‌صورت در دسترس به‌عنوان نمونه انتخاب شدند ...  بیشتر

تأثیر چندرسانه‌ای طراحی شده براساس اصول طراحی مایر بر نگرش به درس و هیجان تحصیلی و یادگیری درس علوم پایه ششم ابتدایی

طلعت صباغ حسن زاده؛ ازاده فرزادپور

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 11-24

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.67300.1072

چکیده
  هدف پژوهش تأثیر چندرسانه‌ای طراحی شده براساس اصول طراحی مایر بر نگرش به درس و هیجان تحصیلی و یادگیری درس علوم است. این پژوهش در زمره پژوهش های کمی از نوع شبه آزمایشی با دو گروه آزمون و گواه است و به جهت هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. نمونه پژوهش شامل 30 نفر از دانش آموزان ششم ابتدایی در شهر بجنورد بود که به صورت نمونه گیری دردسترس انتخاب ...  بیشتر

تاثیر استفاده از تخته هوشمند بر میزان انگیزه و پایداری یادگیری درس ریاضی دانش آموزان ابتدایی

مهدی محمودی؛ سید علی قریشی

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 25-35

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.67744.1078

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، مطالعه تاثیر استفاده از تخته هوشمند بر میزان انگیزه و پایداری یادگیری درس ریاضی دانش آموزان ششم ابتدایی منطقه 19 آموزش و پرورش شهر تهران می باشد. روش پژوهش، شبه آزمایشی با گروه گواه است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی شهر تهران و حجم نمونه، 140(دو کلاس پسر و دو کلاس دختر). با در نظر گرفتن نوع مطالعه و ابزار جمع ...  بیشتر

نقش واسطه ای اهمال کاری تحصیلی در رابطه بین طرحواره‌های ناسازگار اولیه و میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در دانش آموزان دوره اول متوسطه

حمیده پاک مهر؛ ریحانه درویشی لردی

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 37-48

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.66798.1068

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش واسطه‌ای اهمال کاری تحصیلی در رابطه بین طرحواره های ناسازگار اولیه و میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان بافق انجام گرفت. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود که جامعه آماری آن را را تمامی دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه شهرستان بافق به تعداد 773 نفر در سال تحصیلی ...  بیشتر

رابطه الگوی رشد حرفه ای معلمان با بهره وری آموزشی از طریق محبوبیت و اعتبار سازمانی

امید صفری؛ نیما شهیدی

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 49-59

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.67286.1070

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش رابطه الگوی رشد حرفه ای معلمان با بهره وری آموزشی از طریق محبوبیت و اعتبار سازمانی معلمان شهرستان نورآباد ممسنی بود. روش تحقیق توصیفی-همبستگی بوده است. جامعه آماری کلیه دبیران (زن و مرد) ابتدایی شهر نورآباد به تعداد 207 نفر بوده است. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده و تعداد 135 نفر بعنوان حجم نمونه آماری در ...  بیشتر

تاثیر فعالیت های ورزشی همراه با موسیقی بر کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر

فاطمه یاوری؛ محمد حسن دشتی خویدکی؛ ارغوان نعیمیان؛ سعید کیان مهر

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1401، صفحه 61-69

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.67964.1085

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تأثیر فعالیت ورزشی همراه با موسیقی بر مشکلات رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر شهرستان یزد انجام شد. روش پژوهش از نوع کمی و کار آزمایی بالینی بود. طرح پژوهش نیز از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. به همین منظور نمونه به حجم 40 نفر دختر کم توان ذهنی با بهره هوشی 70-50 با نمونه گیری انتخابی از مدرسه ...  بیشتر