انجمن فناوری آموزشی ایران
بررسی نقش میانجی سواد اطلاعاتی در رابطه باورهای انگیزشی با آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

مریم پارسائیان؛ اشرف غلامی زاده

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 1-12

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.66093.1061

چکیده
  در سال‌های اخیر (به‌خصوص در دوره‌ی پاندومی کرونا و آموزش مجازی) یادگیری الکترونیکی توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب نموده‌است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه باورهای انگیزشی و آمادگی یادگیری الکترونیکی با میانجی گری سواد اطلاعاتی انجام شد. روش پژوهش توصیفی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد بود که از بین ...  بیشتر

رابطه نگرش به دنیای مجازی و خودکارآمدی تحصیلی با خلاقیت شناختی در دانش آموزان دختر مقطع اول متوسطه در شهر کرمان

عصمت حسن پور؛ فاطمه قادری

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 13-23

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.66155.1062

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه نگرش به دنیای مجازی و خودکارآمدی تحصیلی با خلاقیت شناختی در دانش‌آموزان دختر مقطع اول متوسطه در شهر کرمان انجام شده‌است. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری آن را کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع اول در شهر کرمان در سال 1401 -1400 که به تعداد 1557 نفر می‌باشند. نمونه پژوهش حاضر 308 نفر از دانش‌آموزان ...  بیشتر

بررسی رابطه چابکی سازمانی و روحیه کارآفرینی با توجه به نقش تعدیلگر فن آوری اطلاعات در مربیان تربیت بدنی

امید صفری؛ علی باقری

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 25-33

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.66869.1066

چکیده
  هدف از انجام این مطالعه، بررسی رابطه چابکی سازمانی و روحیه کارآفرینی با توجه به نقش تعدیلگر فن آوری اطلاعات در مربیان تربیت‌بدنی شهرستان‌های ممسنی و رستم بود. این تحقیق بر حسب هدف، کاربرد، از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ زمانی، مقطعی بود. جامعه آماری در این مطالعه، کلیه مربیان تربیت‌بدنی شهرستان‌های ممسنی و رستم، ...  بیشتر

مقایسه تاثیرتکالیف الکترونیکی و سنتی بر یادگیری و یادسپاری درس علوم تجربی در بین دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی

علی محمد احمدی قراچه؛ علی شجاعی فرد

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 35-45

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.66461.1063

چکیده
  چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه تاثیر تکالیف درسی الکترونیکی و سنتی بر یادگیری و یادسپاری درس علوم تجربی پایه ششم ابتدایی صورت گرفته است. روش پژوهش علی-مقایسه ای وجامعه آماری تمامی‌دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر شیراز بود. نمونه آماری شامل 100 نفر ( 50 دانش آموز دارای تکالیف الکترونیکی و 50 دانش آموز دارای تکالیف سنتی) که از ...  بیشتر

بررسی جایگاه مولفه‌های «فضای مجازی» در کتاب‌های درسی مطالعات اجتماعی متوسطه‌ی اول

حیدر اسماعیل پور؛ آسیه شاهسون پور

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 47-58

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.66514.1064

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی محتوای درسی کتاب‌های مطالعات اجتماعی متوسطه اول نسبت به فضای مجازی و مؤلفه‌های آن می‌باشد. جامعه‌ی آماری این تحقیق کتب مطالعات اجتماعی دوره‌ی اول متوسطه و روش نمونه گیری به شیوه تمام شمار بود. در این تحقیق از روش تحلیل محتوا استفاده شد. واحد تحلیل در قسمت متن، پرسش و فعالیت‌ها، به‌صورت جملات موجود در متن کتاب ...  بیشتر

مقایسه حساسیت به پردازش حسی، تخیل خلاق-بارآور و تجارب حافظه بر اساس دست برتری در آموزش مجازی دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم

برزو امیرپور؛ فاطمه رستمی

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 59-70

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.67385.1073

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف مقایسه حساسیت به پردازش حسی، تخیل خلاق- بارآور و تجارب حافظه بر اساس دست برتری در آموزش مجازی دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم شهر اشتهارد انجام شد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی- مقطعی و طرح آن علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم شهر اشتهارد در سال تحصیلی 1402-1401 بود که شامل 901 نفر بودند. ...  بیشتر