انجمن فناوری آموزشی ایران
مقاله پژوهشی
بررسی نقش میانجی سواد اطلاعاتی در رابطه باورهای انگیزشی با آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

مریم پارسائیان؛ اشرف غلامی زاده

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 1-12

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.66093.1061

چکیده
  در سال‌های اخیر (به‌خصوص در دوره‌ی پاندومی کرونا و آموزش مجازی) یادگیری الکترونیکی توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب نموده‌است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه باورهای انگیزشی و آمادگی یادگیری الکترونیکی با میانجی گری سواد اطلاعاتی انجام شد. روش پژوهش توصیفی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد بود که از بین ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
رابطه نگرش به دنیای مجازی و خودکارآمدی تحصیلی با خلاقیت شناختی در دانش آموزان دختر مقطع اول متوسطه در شهر کرمان

عصمت حسن پور؛ فاطمه قادری

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 13-23

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.66155.1062

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه نگرش به دنیای مجازی و خودکارآمدی تحصیلی با خلاقیت شناختی در دانش‌آموزان دختر مقطع اول متوسطه در شهر کرمان انجام شده‌است. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری آن را کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع اول در شهر کرمان در سال 1401 -1400 که به تعداد 1557 نفر می‌باشند. نمونه پژوهش حاضر 308 نفر از دانش‌آموزان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی رابطه چابکی سازمانی و روحیه کارآفرینی با توجه به نقش تعدیلگر فن آوری اطلاعات در مربیان تربیت بدنی

امید صفری؛ علی باقری

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 25-33

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.66869.1066

چکیده
  هدف از انجام این مطالعه، بررسی رابطه چابکی سازمانی و روحیه کارآفرینی با توجه به نقش تعدیلگر فن آوری اطلاعات در مربیان تربیت‌بدنی شهرستان‌های ممسنی و رستم بود. این تحقیق بر حسب هدف، کاربرد، از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ زمانی، مقطعی بود. جامعه آماری در این مطالعه، کلیه مربیان تربیت‌بدنی شهرستان‌های ممسنی و رستم، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مقایسه تاثیرتکالیف الکترونیکی و سنتی بر یادگیری و یادسپاری درس علوم تجربی در بین دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی

علی محمد احمدی قراچه؛ علی شجاعی فرد

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 35-45

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.66461.1063

چکیده
  چکیدهپژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه تاثیر تکالیف درسی الکترونیکی و سنتی بر یادگیری و یادسپاری درس علوم تجربی پایه ششم ابتدایی صورت گرفته است. روش پژوهش علی-مقایسه ای وجامعه آماری تمامی‌دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر شیراز بود. نمونه آماری شامل 100 نفر ( 50 دانش آموز دارای تکالیف الکترونیکی و 50 دانش آموز دارای تکالیف سنتی) که از ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
بررسی جایگاه مولفه‌های «فضای مجازی» در کتاب‌های درسی مطالعات اجتماعی متوسطه‌ی اول

حیدر اسماعیل پور؛ آسیه شاهسون پور

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 47-58

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.66514.1064

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی محتوای درسی کتاب‌های مطالعات اجتماعی متوسطه اول نسبت به فضای مجازی و مؤلفه‌های آن می‌باشد. جامعه‌ی آماری این تحقیق کتب مطالعات اجتماعی دوره‌ی اول متوسطه و روش نمونه گیری به شیوه تمام شمار بود. در این تحقیق از روش تحلیل محتوا استفاده شد. واحد تحلیل در قسمت متن، پرسش و فعالیت‌ها، به‌صورت جملات موجود در متن کتاب ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
مقایسه حساسیت به پردازش حسی، تخیل خلاق-بارآور و تجارب حافظه بر اساس دست برتری در آموزش مجازی دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم

برزو امیرپور؛ فاطمه رستمی

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1401، صفحه 59-70

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.67385.1073

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف مقایسه حساسیت به پردازش حسی، تخیل خلاق- بارآور و تجارب حافظه بر اساس دست برتری در آموزش مجازی دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم شهر اشتهارد انجام شد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی- مقطعی و طرح آن علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم شهر اشتهارد در سال تحصیلی 1402-1401 بود که شامل 901 نفر بودند. ...  بیشتر