آزموده سیسآباد، معصومه، کیانی، غلامرضا و عباسیان، غلامرضا. (2024). تأثیر سنجش خودارزیابی تشخیصی و همتاارزیابی تشخیصی بر روی خواندن و درک مطلب: بررسی دقت ارزیابی تشخیصی زبانآموزان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی در ژانرهای مختلف خواندن. پژوهشهای نوین در مطالعات زبان انگلیسی، 11(2)، 177-202.
بابایی ولنی، الهام. (1401). اهمیت آموزش و ارزشیابی واژگان در یادگیری زبان دوم / خارجی. مطالعات آموزش زبان فارسی، (7)12، 89-104.
باقری، محسن، صحرایی، فاطمه و خانمحمدی، مرمر. (1402). تأثیر همتاارزیابی مبتنی بر وب بر مهارتهای یادگیری خود راهبری دانشجویان. فناوری آموزش، 18(1)، 55-66.
بریمانی، ابوالقاسم و ابراهیمی، وحید. (1401). رابطه تدریس تحولآفرین و عملکرد تحصیلی با نقش میانجی اشتیاق تحصیلی در دانشآموزان. جامعه شناسی آموزش و پرورش، 8(2), 123-132.
پور نادری، پوراندخت، نصر، احمدرضا، نیلی، محمدرضا و باقری، زهره. (1392). بررسی استفاده از روشهای مختلف سنجش و سنجشهای مبتنی بر یادگیری پایدار. فناوری آموزش, 8(1)، 45-54.
تیموریان نصرآبادی، یونس. (1402). بررسی تأثیر ارزشیابی تراکمی بر عملکرد تحصیلی و اشتیاق به تحصیل دانشآموزان مقطع ابتدایی خراسانرضوی. دهمین همایش ملی تازههای روانشناسی مثبت.
جعفری کلیبر، فاطمه و بهشتی، حنانه. (1401). هویت زبان فارسی املا و انشا. دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، 52(5)، 102-109.
حافظی، حسین، بازوند، فاطمه، امیری، فاطمه و صفری، نوشآفرین. (1403). ارائه مدل علّی اشتیاق تحصیلی بر اساس ارزشیابی دانشجویان از اثربخشی تدریس برخط با نقش واسطهای خودکارآمدی یادگیری برخط. فناوریهای آموزشی در یادگیری، 7(23)، 109-138.
خلیلی، توران، زارعی، حیدرعلی و میرهاشمی، مالک. (1401). تدوین مدلی برای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان از طریق کارکردهای اجرایی، سرمایه روانشناختی و درگیری تحصیلی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علومپزشکی مشهد، 65(5).
رحمانی، پیمان، ذوفی، مسعود و دواتگری اصل، هانیه. (1401). نگرش زبان آموزان انگلیسی نسبت به خود سنجی و سنجش همتایان در نگارش توصیفی: مطالعه تلفیقی متوالی-اکتشافی. مسائل آموزش زبان انگلیسی، 11(2)، 357-393.
رزمی، علیرضا؛ آزموده، معصومه؛ رضایی، اکبر و هاشمی، تورج. (1399). اثر بخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر نشانههای اضطراب, نارسایی توجه و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی در تبریز. آموزش و ارزشیابی (علومتربیتی)، 13(52 )، 115-135.
سلاجقه، آزیتا، درتاج، فریبا و جلالی، صدیقه. (1403). رابطه بین جو یادگیری برخط با سازگاری و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت، 4(1)، 85-99.
شاکر اردکانی، شهلا و رضایی اردکانی، فضلالله. (1401). چگونگی ارتقا بخشی املای دانشآموزان پایه چهارم مدرسه دخترانه دکتر حسن نصیری اردکان. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی، 3(2)، 82-103.
شفیعی سروستانی، مریم و عسکری، صفورا. (1398). بررسی رابطه خود نظم دهی تحصیلی و اشتیاق در مدرسه دانشآموزان کلاس ششم شهر شیراز. آموزش پژوهی، 5(19)، 74-90.
صالحی عمران، ابراهیم؛ عابدینی بلترک، میمنت و رمضانپور، فاطمه. (1402). تأثیر تدریس به شیوه معکوس بر فرسودگی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت، 3(3)، 1-14.
مصطفائی، علی، و اورکی، محمد. (۱۴۰۲). اثر خستگی شناختی بر حافظه کاری و کارکردهای اجرایی در دانشآموزان دختر. فصلنامه علمی عصب روانشناسی، ۹(۲)، ۴۹-۶۲.
ملک پور، مختار، آقابابایی، عابدی و احمد، شوشتری. (1392). اثربخشی آموزش حافظه کاری بر کارکردهای اجرایی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان با نارسایی در املا. روانشناسی افراد استثنائی، 3(9)، 1-20.
موسویپور، خدیجه و باقرپور، معصومه. (1399). تأثیر رویکرد سنجش برای یادگیری بر ادراک از کلاس و اشتیاق تحصیلی در دانشآموزان. آموزش و ارزشیابی (علومتربیتی)، 13(50 )، 133-155.
میر، منیره؛ میر، الهداد؛ شیبک، حمیدرضا و شیبک، علیرضا. (1401). بررسی مقایسهای شیوع اختلال املاء در دانشآموزان دختر و پسر مدارس ابتدایی دوره اول منطقه نصرتآباد. پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علومتربیتی و آموزش و پرورش، 50(5)، 289-309.
میرحسینی، سید شهروز؛ دهقانی آرانی، فاطمه و صفاری فرد، راضیه. (1402). نقش واسطهگری کارکردهای اجرایی در رابطه بین آمادگی یادگیری الکترونیک و عملکرد تحصیلی در زمان شیوع ویروس کرونا. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 14(3)، 105-119.
نوده ئی، خدیجه، صرامی، غلامرضا و کرامتی، هادی. (1395). رابطه کارکردهای اجرایی و ظرفیت حافظه کاری با عملکرد خواندن دانشآموزان: نقش سن، جنس و هوش. فصلنامه روانشناسی شناختی، 4(3)، 11-20.
یوسفی، افراشته. (2019). رابطه بین سنجش تکوینی با اشتیاق تحصیلی و استفاده از راهبردهای فراشناختی در دانشجویان علومپزشکی. دوماهنامه علمی-پژوهشی راهبردهای آموزش در علومپزشکی، 11(6)، 147-152.
Adesina, O. O. Adesina, O. A. Adelopo, I & Afrifa, G. A. (2023). Managing group work: the impact of peer assessment on student engagement. Accounting Education, 32(1), 90-113.
Bustamante, J. C. Fernández-Castilla, B & Alcaraz-Iborra, M. (2023). Relation between executive functions and screen time exposure in under 6 year-olds: A meta-analysis. Computers in Human Behavior, 107739.
Casey, D. Burke, E. Houghton, C. Mee, L. Smith, R. Van Der Putten, D & Folan, M. (2011). Use of peer assessment as a student engagement strategy in nurse education. Nursing & health sciences, 13(4), 514-520.
Cordeiro, C. Limpo, T. Olive, T & Castro, S. L. (2020). Do executive functions contribute to writing quality in beginning writers? A longitudinal study with second graders. Reading and Writing, 33(4), 813-833.
Fan, Y & Xu, J. (2020). Exploring student engagement with peer feedback on L2 writing. Journal of Second Language Writing, 50, 100775.
Gooch, D. Thompson, P. Nash, H. M., Snowling, M. J & Hulme, C. (2016). The development of executive function and language skills in the early school years. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 57(2), 180-187.
Hämäläinen, T. Lappalainen, P. Puolakanaho, A. Lappalainen, R & Kiuru, N. (2023). A guided online ACT intervention may increase psychological well-being and support school engagement in adolescents. Journal of Contextual Behavioral Science, 27, 152-159.
Hoang, L. P. Le, H. T. Van Tran, H. Phan, T. C. Vo, D. M., Le, P. A & Pong-Inwong, C. (2022). Does evaluating peer assessment accuracy and taking it into account in calculating assessor’s final score enhance online peer assessment quality?. Education and Information Technologies, 1-29.
Homayouni, M. (2022). Peer assessment in group-oriented classroom contexts: On the effectiveness of peer assessment coupled with scaffolding and group work on speaking skills and vocabulary learning. Language Testing in Asia, 12(1), 61.
Huizinga, M. Baeyens, D & Burack, J. A. (2018). Executive function and education. Frontiers in psychology, 9, 1357.
Kearney, S. P & Perkins, T. (2014). Engaging students through assessment: The success and limitations of the ASPAL (Authentic Self and Peer Assessment for Learning) Model. Journal of University Teaching & Learning Practice, 11(3), 2.
Khodabandeh, F & Hemmati, F. (2022). Comparing the Effect of Peer Assessment in Blended, Flipped and Face-to-Face Classes: The Case of Argumentative Essays (Research Paper). Iranian Journal of English for Academic Purposes, 11(1), 1-12.
Landrieu, Y. De Smedt, F. Van Keer, H et al. (2023). Argumentation in collaboration: the impact of explicit instruction and collaborative writing on secondary school students’ argumentative writing.
Read Writ.
https://doi.org/10.1007/s11145-023-10439-x
Meletiadou, E. (2022). The Use of Peer Assessment as an Inclusive Learning Strategy in Higher Education Institutions: Enhancing Student Writing Skills and Motivation. In Handbook of Research on Policies and Practices for Assessing Inclusive Teaching and Learning (pp. 1-26). IGI Global.
Reed, P. (2023). Impact of social media use on executive function. Computers in Human Behavior, 141, 107598.
Ritonga, M. Tazik, K. Omar, A & Saberi Dehkordi, E. (2022). Assessment and language improvement: the effect of peer assessment (PA) on reading comprehension, reading motivation, and vocabulary learning among EFL learners. Language Testing in Asia, 12(1), 36.
Ruffini, C. Tarchi, Ch. & Pecini, Ch. (2023). Which executive functions affect text comprehension and writing in paper and digital mode? An investigation in primary school children.
Computers & Education,
https://doi.org/10.1016/j.compedu.2023.104936.
Samuels, W. E. Tournaki, N. Blackman, S & Zilinski, C. (2016). Executive functioning predicts academic achievement in middle school: A four-year longitudinal study. The Journal of Educational Research, 109(5), 478-490.
Sanaeifar, S. H & Mirshojaee, S. B. (2020). Optimizing students' engagement through implementing peer-assessment practice in Iranian public high school: An action research. Theory and Practice in Language Studies, 10(8), 940-946.
Santos, A. C. Simões, C and Branquinho, C & Arriaga, P. (2023). Truancy: The relevance of resilience-related internal assets, student engagement and perception of school success in youth living with parents and in residential care.
Child Abuse & Neglect, 142, 105819.
https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2022.105819.
Son, M & Ha, M. (2024). Effects of Descriptive Peer Assessment on the Learning of Middle and High School Students in South Korea. SAGE Open, 14(2), 21582440241256538.
Tanaka, M & Ross, S. J. (2023). Impact of self-construal on rater severity in peer assessments of oral presentations. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 30(2), 203-220.
Yan, Zi, Hongling Lao, Ernesto Panadero, Belén Fernández-Castilla, Lan Yang, and Min Yang. (2022). Effects of self-assessment and peer-assessment interventions on academic performance: A pairwise and network meta-analysis. Educational Research Review: 100484.
Yangüez, M. Raine, L. Chanal, J. Bavelier, D & Hillman, C. H. (2024). Aerobic fitness and academic achievement: Disentangling the indirect role of executive functions and intelligence. Psychology of Sport and Exercise, 70, 102514.
Yao, Y. Wang, W & Yang, X. (2021). Perceptions of the inclusion of automatic writing evaluation in peer assessment on EFL writers’ language mindsets and motivation: A short-term longitudinal study. Assessing Writing, 50, 100568.
Yousefi E, Faramarzi S, Malekpour M, Yarmohammadian A. (2019). The Impact of Executive Functions-Based Intervention on School Engagement and Academic Self-Concept of Students with Dyslexia. Iranian Evolutionary and Educational Psychology. 1(3), 186-195. doi:10.29252/ieepj.1.3.186.a