انجمن فناوری آموزشی ایران
تعیین میزان مطلوبیت یادگیری الکترونیکی مدارس مبتنی بر برنامه شاد بر اساس مدل مرجع طراحی آموزشی

مهدی محمودی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 1-12

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.67799.1079

چکیده
  هدف پژوهش ارزشیابی یادگیری الکترونیکی مدارس مبتنی بر برنامه شاد و بر اساس مدل ADDIE بود. روش پژوهش توصیفی –پیمایشی و جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان دوره ابتدایی شهر فولاد شهر اصفهان بودند که تعداد آنها بالغ بر 430 نفر بود. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 220 نفر به عنوان نمونه تعیین و با روش تصادفی طبقه‌ای انتخاب گردیدند. ابزار مورد استفاده ...  بیشتر

تاثیر فعالیت های ورزشی همراه با موسیقی بر توجه دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر شهرستان یزد

فریده سادات سجادی پور؛ محمد حسن دشتی خویدکی؛ فاطمه یاوری؛ ارغوان نعیمیان

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 13-22

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.68139.1087

چکیده
  هدف و زمینه : این پژوهش با هدف بررسی تاثیر فعالیت های ورزشی همراه با موسیقی بر توجه دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر شهرستان یزد انجام شد.مواد و روش‌ها: به همین منظور40 دختر کم توان ذهنی با بهره هوشی70-50 با نمونه گیری انتخابی از مدرسه استثنایی کوثر شهر یزد انتخاب شدند و بر اساس نمره های پیش آزمون بصورت همگن در چهار گروه تجربی و کنترل ...  بیشتر

بررسی نظام مند نویدها و چالش‌های هوش مصنوعی برای معلمان

علیرضا مطلبی نژاد؛ فرزانه فاضلی؛ الهام نوائی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 23-44

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.68819.1101

چکیده
  پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد تغییرات در بسیاری از صنایع شده است که صنعت آموزش نیز از این قاعده مستثنا نیست.از آنجایی که حوزۀ آموزش متکی بر هوش مصنوعی، کماکان در حال توسعه و پیشرفت است، این مطالعه در عین حال که می‌تواند به توسعۀ نظام‌‌های آموزشی متکی بر هوش مصنوعی کمک کند؛ به معلمان امکان مشارکت در فرایند طراحی را نیز می‌دهد. ما در این ...  بیشتر

تأثیر استفاده از برنامه روستا استون بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی در دانش‌آموزان دختر پایه هفتم شهر کرج

فاطمه تکلو؛ روح اله شریفی؛ پریسا ترابیان

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 45-56

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.68894.1103

چکیده
  دلیل اساسی توجه به فناوری‌های الکترونیکی، تأثیر قابل توجه آن‌ها بر نظام آموزشی، به‌ویژه بر فرآیند آموزش و یادگیری است. این مطالعه با هدف تعیین تأثیر استفاده از برنامه روستا استون بر یادگیری واژگان دانش‌آموزان دختر پایه هفتم انجام شد. برای این منظور 80 شرکت‌کننده با طرح شبه آزمایشی، و پیش‌آزمون-پس‌آزمون به دو گروه آزمایش و کنترل ...  بیشتر

نقش میانجی معماری دانش منابع انسانی در رابطه بین شایستگی دیجیتالی و عملکرد نوآورانه معلمان مقاطع ابتدایی شهرستان یزد

مریم پارسائیان؛ فاطمه ماندگاری؛ لعیاسادات موسوی؛ محمود کمالی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 57-68

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.69038.1104

چکیده
  در سالهای اخیر ضرورت نوآوری در عملکرد نظام‌های آموزشی توجه بسیاری از متخصصان و برنامه‌ریزان حوزه آموزش را به خود جلب نموده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی معماری دانش منابع انسانی در رابطه بین شایستگی دیجیتالی و عملکرد نوآورانه معلمان مقاطع ابتدایی شهرستان یزد انجام شد. روش پژوهش توصیفی و جامعه آماری شامل معلمان مقاطع ابتدایی ...  بیشتر

تجربه زیسته معلمان مقطع ابتدائی از عناصر و مولفه های برون مدرسه ای موثر برکلاس مجازی

محبوبه حسن شاهی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 69-84

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.69393.1109

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی تجارب‌ زیسته معلمان ‌ابتدایی از آموزش ‌مجازی در شهر شیراز انجام شد. این پژوهش در پارادایم‌ تفسیرگرایی، به شیوه‌کیفی و با استفاده از روش‌توصیفی ‌هوسرل و الگوی‌کلایزی انجام شد. شرکت‌کنندگان مطالعه شامل25 نفر از معلمان شاغل دوره ابتدایی آموزش وپرورش در ناحیه چهار شیراز بودند. آن‌ها عضو شبکه‌ آموزشی دانش‌آموزان‌ ...  بیشتر