انجمن فناوری آموزشی ایران
تأثیر تدریس به شیوه معکوس بر فرسودگی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی

ابراهیم صالحی عمران؛ میمنت عابدینی بلترک؛ فاطمه رمضان پور

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1402، صفحه 1-14

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70418.1124

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تدریس به شیوه معکوس بر فرسودگی و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان پایه چهارم دوره ابتدایی است. طرح پژوهش کمی و روش نیمه‌آزمایشی، طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل صورت پذیرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش‌آموزان پایه چهارم دوره ابتدایی مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 1401-1400 در شهر بابلسر به تعداد 1726 ...  بیشتر

شناسایی مقوله‌های کم‌رویی به‌عنوان یکی از عوامل اختلال تحصیلی دانش‌آموزان در دوران آموزش مجازی

کسری کریمی باصری؛ جابر افتخاری؛ سمیه توکلی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1402، صفحه 15-24

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70381.1119

چکیده
  مقدمه: کم‌رویی یک عاطفه اجتماعی است و این حالت از احساس خود‌کم‌بینی سرچشمه می‌گیرد و در بعضی موارد آن‌قدر شدت می‌یابد که تمامی شخصیت فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این پژوهش با هدف بررسی کمرویی و اختلالاتی که در تحصیل دانش‌آموزان ایجاد می‌کند، انجام است. روش: روش انجام این پژوهش، روایت پژوهی بوده است. روایت دروازه‌ ورود فرد به ...  بیشتر

نقش باورهای رفتاری، باورهای هنجاری و خود پیروی در پیش‌بینی سازه‌های مدل پذیرش فناوری دیویس در بین معلمان متوسطه

فاطمه خالقیان؛ محمد احمدی ده قطب الدینی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1402، صفحه 25-36

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70222.1115

چکیده
  این مطالعه باهدف بررسی نقش باورهای رفتاری، باورهای هنجاری و خود پیروی در پیش‌بینی سازه‌های مدل پذیرش فناوری، انجام گرفت. روش پژوهش همبستگی بود و 200 معلم از بین ۴۱۰ معلم متوسطه دوره دوم شهر رفسنجان با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شد. برای سنجش سازه‌های مدل پذیرش فناوری از مولفه‌های مطالعات گاردنر و آمورسو (2004)، کلوپینک و مک‌کنی ...  بیشتر

واکاوی تجارب زیسته دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی(LMS)دانشگاه فرهنگیان

حجت افتخاری؛ عرفان شمسی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1402، صفحه 37-52

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70386.1120

چکیده
  با گسترش روزافزون استفاده از آموزش‌های مجازی ضرورت بررسی تجارب دانشجویان از بستر این نوع آموزش‌ها به عنوان مخاطبان اصلی ضرورت دارد. از این رو پژوهش حاضر به منظور بررسی فرصت‌ها، استراتژی‌ها، شرایط زمینه‌ای و آسیب‌های سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی انجام شد. قلمرو پژوهش مورد مطالعه ...  بیشتر

بررسی نقش یادگیری الکترونیکی در محیط های یادگیری با رویکرد تلفیقی در مدارس مقطع دوم دوره متوسطه ناحیه 2 شیراز

فاطمه محمدی؛ مهدی رضاپور میرصالح

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1402، صفحه 53-64

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70268.1117

چکیده
  در یکی دو دهه اخیر، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقاصد آموزشی به عنوان راهنما و هدایتگر، هر روز با سرعت بیش از پیش پیشرفت های جدید را برای بشریت به ارمغان آورده است لذا هدف این پژوهش،بررسی نقش یادگیری الکترونیکی درمحیط های یادگیری با رویکرد آموزش تلفیقی است. در این پژوهش از دو روش کمی و کیفی استفاده شده که روش کیفی، روش ...  بیشتر

تبیین ادراک صاحبنظران از نظام آموزش از راه دور بعنوان سازمان یاددهنده با رویکرد پدیدار شناسانه

انور شاهمحمدی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1402، صفحه 65-78

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70440.1127

چکیده
  هدف از انجام این تحقیق، تبیین ادارک صاحبنظران درباره نظام آموزش از راه دور بعنوان سازمان یاددهنده می باشد. روش پژوهش حاضر، شیوه کیفی با رویکرد پدیدارشناسی است. مشارکت کنندگان در این پژوهش 15 نفر از اساتید و فارغ التحصیلان آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور بودند که بر اساس نمونه گیری هدفمند و ملاک محور انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ...  بیشتر