انجمن فناوری آموزشی ایران
بررسی رابطه‌ی آموزش ترکیبی و احساس عدم پذیرش با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور با نقش میانجی اشتیاق تحصیلی

حسین نجفی

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1402، صفحه 1-10

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.69110.1106

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه‌ی آموزش ترکیبی و احساس عدم پذیرش با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور با نقش میانجی اشتیاق تحصیلی، به ‌صورت توصیفی و پیمایشی انجام شد. جامعه‌ی آماری شامل 743 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام ‌نور خلخال بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس و با کمک جدول مورگان، 248 نفر به‌ عنوان نمونه انتخاب ...  بیشتر

ارزیابی وضعیت کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در فرآیند یاددهی و یادگیری مدارس هوشمند به روش آمیخته: مطالعه‌ی موردی (معلمان مدارس هوشمند شهرستان اردل)

محبوبه خسروی؛ حسین حاجتی کاجی

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1402، صفحه 11-26

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.69347.1108

چکیده
  این پژوهش با هدف ارزیابی وضعیت کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در فرآیند یادهی و یادگیری مدارس هوشمند دوره‌ی ابتدایی شهرستان اردل انجام شد. روش پژوهش، آمیخته از نوع تبیینی بود. در بخش کمّی به علت کوچک‌بودن حجم نمونه، کلیه‌ی معلمان (80 نفر) به روش سرشماری انتخاب شدند. داده‌های کمّی با استفاده از پرسشنامه‌ی محقق‌ساخته گردآوری ...  بیشتر

نقش سواد دیجیتال بر پذیرش فناوری در کتابداران دانشگاه پیام نور

حکیم بکری زاده؛ مریم پناهی؛ بهزاد جمالوندی

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1402، صفحه 27-38

https://doi.org/10.30473/t-edu.2023.69772.1112

چکیده
  مقاله حاضر با هدف بررسی نقش سواد دیجیتال بر پذیرش فناوری در کتابداران دانشگاه پیام نور انجام شد. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه‌ی کارکنان کتابخانه‌های دانشگاه پیام نور سراسر کشور به تعداد 318 نفر بودند که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان (1970)، تعداد 175 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار ...  بیشتر

نقش برازش تکلیف- فناوری و سازه‌‌های مدل پذیرش فناوری در پیش‌‌بینی کیفیت تدریس معلمان دوره‌ی متوسطه

فاطمه خلیلی فخرآبادی؛ محمد احمدی ده قطب الدینی

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1402، صفحه 39-50

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70220.1114

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی کاربرد مدل برازش تکلیف- فناوری و مدل پذیرش فناوری برای ارزیابی کیفیت تدریس معلمان در محیط آموزشی با استفاده از روش همبستگی انجام شد. جامعه‌ی آماری 410 معلم متوسطه‌ی دوره‌ی دوم شهر رفسنجان بودند که 200 نفر بر اساس جدول نمونه‌گیری کرجسی و مورگان به روش نمونه‌‌‌‌گیری در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه‌های گاردنر ...  بیشتر

بررسی رابطه‌ی اختلالات بالینی و سبک‌های فرزندپروری با وابستگی به بازی‌های کامپیوتری در دانش‌آموزان متوسطه‌ی اول شهر نی‌ریز

اکبر رضایی فرد؛ راضیه حسینی؛ باهره خیرخواه

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1402، صفحه 51-62

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70389.1122

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه‌ی اختلالات بالینی و سبک‌‌های فرزندپروری با وابستگی به بازی‌‌های کامپیوتری در دانش آموزان متوسطه‌ی اول شهر نی‌‌ریز بود. این پژوهش برحسب هدف، کاربردی و برحسب شیوه‌‌ی گردآوری داده‌‌ها، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه‌‌ی آماری شامل دانش‌‌آموزان مقطع متوسطه‌ی اول شهرستان نی‌‌ریز (990 نفر) در سال ...  بیشتر

بررسی عوامل رسانه‌ای مؤثر بر افزایش خیانت اینترنتی دانش‌آموزان

محمدرضا شکیبا؛ رضاعلی نوروزی؛ جابر افتخاری

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1402، صفحه 63-74

https://doi.org/10.30473/t-edu.2024.70404.1123

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی و تبیین عوامل رسانه‌ای اثرگذار بر وقوع خیانت آنلاین در ایران است. پژوهش از نوع کیفی است که از روش توصیفی تحلیلی بهره برده است. بدین جهت مفاهیم کلیدی شامل خیانت، خیانت اینترنتی و رسانه، طبق پیشینه‌‌ی پژوهش‌های گذشته که قرابت بیشتری با موضوع داشتند تعریف و سپس هشت عامل به‌عنوان عوامل رسانه‌ای که تأثیرگذاری ...  بیشتر