تعداد دوره‌ها 5
تعداد شماره‌ها 17
تعداد مقالات 128
تعداد نویسندگان 282
تعداد مشاهده مقاله 54,856
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 38,131
نسبت مشاهده بر مقاله 428.56
نسبت دریافت فایل بر مقاله 297.9
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 347
تعداد مقالات رد شده 167
درصد عدم پذیرش 48
تعداد مقالات پذیرفته شده 128
درصد پذیرش 37
زمان پذیرش (روز) 91
تعداد پایگاه های نمایه شده 10
تعداد داوران 175

فصلنامه فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت

نشریه فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت طبق مجوز شماره 85732 مورخ 1400/03/10 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طبق نامه شماره 7/47857/د  به مدیر کل محترم دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، موفق به کسب درجه نشریه علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردید و پذیرای مقالات رشته‌های علوم‌تربیتی با محوریت فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت می باشد.

با توجه به ماموریت و نقش دانشگاه پیام‌نور در فرآیند رشد و ارتقاء آموزش عالی کشور خط مشی‌های این فصلنامه عبارت است از:

 1-  انتشار به موقع مقالات علمی حاصل از پژوهش‌های محققان در حوزه فناوری و تعلیم و تربیت

2-  نهادینه کردن و ایجاد زمینه لازم برای انتشار یافته­‌های پژوهشی منتج از پایان‌نامه­‌ها و رساله های تحصیلات تکمیلی و مراکز پژوهشی در حوزه فناوری و تعلیم و تربیت

3-  ارتقاء سطح پژوهش در زمینه‌های مرتبط با فناوری و تعلیم و تربیت

4-  رفع نیازهای علمی و پژوهشی در حوزه فناوری و تعلیم و تربیت

5-  ایجاد ارتباط میان پژوهشگران حوزه فناوری و تعلیم و تربیت

6-  دست‌یابی به سطح کیفی مورد تأیید نهادهای علمی داخلی(ISC) و بین‌المللی (ISI) در حوزه تخصصی نشریه

 

محورهای فعالیت نشریه:

_ فناوری‌های جدید و آموزش و یادگیری مجازی، الکترونیکی و ترکیبی

_ هنجاریابی و بومی‌سازی ابزارهای مرتبط با یادگیری مجازی و الکترونیکی

_ آموزش از دور، آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی

- دانش مربوط به فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت

- ارزیابی کاربرد فناوری در تعلیم و تربیت

- روش‌های نوین آموزش و ارزشیابی در تعلیم و تربیت

- گسترش دانش برنامه‌ریزی و کاربرد فناوری در تعلیم و تربیت

- چالش‌ها و روش‌های مبتنی بر فناوری در تعلیم و تربیت و ارائه راه حل‌های مناسب

- انتشار یافته‌های نظری و عملی، مدل‌ها و دستاوردهای در زمینه‌های مختلف با تمرکز بر فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت

- ارائه روش‌های تحقیق معتبر و ایجاد یک شبکه تعاملی بین محققان و دانش پژوهان دانشگاهی

- تلفیق نظریه و عمل و فناوری و تعلیم و تربیت در هزاره سوم

- تدریس آنلاین و تحولات مدیریت مدرسه و کلاس درس

📢 فراخوان مقاله برای ویژه‌نامه پاییز ۱۴۰۴ 
نشریه فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت  

🔹 محور ویژه: "هوش مصنوعی و تحول در آموزش و یادگیری"  
با توجه به نقش روزافزون فناوری‌های هوش مصنوعی در نظام‌های آموزشی، این ویژه‌نامه به بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و تجربه‌های نوین در حوزه‌های زیر می‌پردازد:  

- کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی محتوای آموزشی  
- یادگیری تطبیقی و شخصی‌سازی شده با کمک AI  
- اخلاق و حریم خصوصی در استفاده از هوش مصنوعی در آموزش  
- هوش مصنوعی و ارزیابی هوشمند (مانند سیستم‌های بازخورد خودکار)  
- تجربه‌های عملی و مطالعات موردی در کلاس‌های هوشمند  

📅 مهلت ارسال مقالات: ۳۰ مهرماه ۱۴۰۴  
📬 نحوه ارسال: از طریق سامانه نشریه به آدرس [https://t-edu.journals.pnu.ac.ir]  

✉️ تماس با دبیرخانه:  
t-edu@pnu.ac.ir
از تمامی پژوهشگران، مدرسان و متخصصان دعوت می‌شود مقالات خود را در این زمینه به ویژه‌نامه ارسال نمایند. مقالات منتخب پس از داوری، در شماره پاییز ۱۴۰۴ منتشر خواهند شد.  

نشریه فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت  
https://t-edu.journals.pnu.ac.ir

با همکاری شما، آینده آموزش را هوشمندتر می‌سازیم!


  • نوع نشریه: نشریه علمی 
  • شیوه انتشار: الکترونیکی و چاپی
  • نوع مقالات علمی قابل انتشار: پژوهشی، مروری، ترویجی، کوتاه، مطالعه موردی، روش‌شناسی، کاربردی، نقطه‌نظر و مفهومی
  • توالی انتشار: فصلنامه
  • زبان نشریه: فارسی و علاوه بر آن چکیده و منابع مقالات به انگلیسی
  • متوسط زمان داوری مقالات: 6 هفته
  • سرقت ادبی: جهت پیشگیری از سرقت ادبی از سامانه مشابه یاب متون علمی  سامانه مشابه یاب متون علمی همیاب استفاده می‌شود.
  • نحوه دسترسی: رایگان و آزاد به مقالات
  • حوزه فعالیت تخصصی: همه مباحث مؤثر و مرتبط با حوزه آخرین پژوهش ­های بنیادی، کاربردی و توسعه ­ای مرتبط با فناوری و دانش‌پژوهی در تعلیم و تربیت
  • کشور محل انتشار: ایران
  • ناشر: دانشگاه پیام نور، معاونت پژوهش و فناوری
  • هزینه بررسی و پذیرش مقاله: در حال حاضر سه میلیون ریال تا مرحله پذیرش قطعی و سه میلیون ریال هزینه انتشار (جمعاً شش میلیون ریال)
  • تمام مقالات دارای دسترس باز هستند که از  CC By $ تبعیت می‌کنند.
  • این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
  • شروع انتشار: پاییز 1400
  • شروع انتشار به عنوان فصلنامه علمی- پژوهشی: بهار 1401
  • در کمیته ارزیابی نشریات مورخ 1403/06/17 بررسی و برای ورود به فهرست نشریات لیست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تایید شد.
  • بازه زمانی بررسی اولیه: یک هفته کاری
  • نحوه انتشار: چاپی و الکترونیکی
  • رتبه  نشریه: رتبه «ب» از کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1402)
  • رتبه  نشریه: رتبه «ب» از کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1403)
  • نوع داوری: فرایند داوری تخصصی به‌صورت داوری بسته و دوسو ناشناس و حداقل دو داور و یک داور تطبیقی
  • ایمیل نشریه: t-edu@pnu.ac.ir

نویسندگان محترمی که برای پرداخت هزینه پذیرش و انتشار مقالات با مشکل در سامانه پرداخت مواجه هستند لطفاً از مرورگر فایرفاکس برای واریز هزینه‌ها اقدام فرمایند.

شماره جاری: دوره 5، شماره 3 - شماره پیاپی 17، مهر 1404 

واکاوی دستاوردهای توسعه هوش هیجانی دیجیتال در کلاس های درس دانشگاه: رویکرد فراترکیب تفسیری - انتقادی

10.30473/t-edu.2025.74008.1259

خاطره محمد جعفری؛ مهدی محمدی؛ مجید کوثری؛ رضا ناصری جهرمی؛ سولماز خادمی؛ فردوس شادی؛ انسیه اثنی عشری


ابر واژگان

نشریات مرتبط