نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی،دانشگاه پیام نورتهران وآموزگاردرس تربیت بدنی آموزش وپرورش کرمان،ایران
2 گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور.تهران.ایران
3 گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران.
چکیده
هدف این پژوهش شناسایی بسترهای فناوری در فضای کالبدی برنامه درسی پنهان مدارس ایران بود. روش تحقیق به لحاظ ماهیت کیفی و توصیفی، از نظر هدف کاربردی و از جنس مطالعات ثانویه با رویکرد مرور نظام مند بود. جامعه پژوهش شامل تمامی مقالات منتشر شده در نشریات داخلی موجود در پایگاه های اطلاعاتی فارسی زبان جهاد دانشگاهی، بانک اطلاعات نشریات کشور، مجلات تخصصی نور و پرتال جامع علوم انسانی بود. روند بررسی از سال 1384 تا زمان نگارش مقاله در سال 1404 بود. از جامعه مورد نظر 28 مقاله که دارای شاخص های پنج گانه ورود مقالات به فرایند بررسی بود انتخاب شدند. جهت بررسی روایی صوری و محتوایی فرم ارزیابی تحقیق، از نظر متخصصان تعلیم وتربیت استفاده گردید. اعتبار یافته های تحقیق با استفاده از آزمون اسکات و ضریب توافق 80 درصد بین کدگذاران مورد تایید قرار گرفت. یافته های پژوهش در سه محور کلاس درس، فضای عمومی حیاط مدرسه و سایر اماکن دسته بندی شدند که بیشترین عناصر مورد بررسی در حیطه مطالعات مربوط به کلاس درس هستند و دربین همه عناصر شعار های روی دیوار مدارس دارای بیشترین فراوانی بودند. استفاده بیشتر از فناوری در فضای کالبدی مدارس می تواند تعامل بیشتر یادگیرندگان با ساختار فیزیکی و زمینه چابک سازی ، صرفه جویی و ارسال پیامک های مثبت پنهانی را فراهم آورد .
کلیدواژهها