ادیب، یوسف، محمودی، فیروز و اژدری، داوود. (1397). عوامل مؤثر بر استفاده از رسانههای دیداری-شنیداری و نرم افزارهای آموزشی توسط معلمان ابتدایی شهرستان تبریز. راهبردهای آموزش در علومپزشکی، 11(4)، 23-29.
اقدام پور، رضا، کشتی آرای، نرگس، اسماعیلی، رضا. (1396). شناسایی عوامل مؤثر بر مسئولیت اجتماعی دانشجویان نظام آموزشعالی، فصلنامه پژوهشهای کیفی در برنامه درسی، 9(2)، 139-169.
باعزت، فرشته. (1390). نقش پردازشگر کلمه همراه با راهبردهای خود پرسشی بر بهبود مشکلات املای دانشآموزان پایهی سوم ابتدایی دچار اختلال نوشتاری. فصلنامه روان شناسی کاربردی، شماره 2، صص 71-58.
حجابی دخت، ایمن، حسینی نسب، سیدداود، آزموده، معصومه. (1401). اختلال یادگیری پیش زمینه اختلال اجتماعی: مطالعه اثر بخشی تمرینات ادراکی-حرکتی بر پردازش دیداری-فضایی و عملکرد دیکته در دانشآموزان دختر پایه دوم ابتدایی دارای اختلال یادگیری شهر تبریز. مطالعات جامعهشناسی, 15(54), 219-234.
حمیدی, فریده. دازی, سارا. و لطفی، سمیرا. (1399). کاربرد بازیدرمانی مبتنی بر حافظه و توجه برای بهبود مهارتهای ترکیب عددی دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. ناتوانیهای یادگیری, 9(3), 32-51. مجلهی پیوند، (٣٨٥)، ٤١-٣٨.
خادم، فاطمه. (1401). تأثیر چند رسانهای طراحی شده توسط کپتی ویت در پیشرفت تحصیلی و انگیزه دانشآموزان مقطع سوم ابتدایی در درس ریاضی. فصلنامه رویکردی نو در علومتربیتی، (3) 4، 196-191.
خسروی، عباس، احمدوند، علیمحمد. (1398). بازتعریف مفهوم ره نگاشت با روش تحلیل مضمون. مجله مطالعات راهبردی ناجا، 4(11 )، 5-29.
صالحی میر، معصومه. (1400). بررسی تأثیر چند رسانهایها بر تقویت مهارتهای یادگیری دانشآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در دوره ابتدایی. ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش، محمودآباد.
عظیمی، اسماعیل و موسوی پور، سعید. (1393). اثربخشی چندرسانهای آموزشی دیکته یار بر بهبود مشکلات حافظه دیداری و شنیداری دانشآموزان ناتوان در یادگیری املاء. فصلنامه روانشناسی تربیتی، شماره 34، سال دهم، صص 41-23.
فرجی، نسیم، کریمی ثانی، پرویز. (1395). تأثیر چند رسانهای آموزش دیکته یار بر بهبود حافظه دیداری و شنیداری و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان ناتوان در یادگیری املا پایه دوم مدرسه بهزیستی شهرستان شبستر. فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، (7) 3، 27-13.
مولای، گیتا، رضائیان، فرزانه. (1396). مروری بر کاربرد چند رسانهایها در ناتوانیهای یادگیری. نشریه تعلیم و تربیت استثنائی, 17(147), 49.
منصوری، سیروس، خدایی، طاهره. (1401). تأثیر آموزش با استفاده از چندرسانهای بر علاقه به درس و عملکرد تحصیلی درس علوم تجربی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی، فصلنامه توسعه برنامه درسی، 1(1)، 36-47.
نریمانی، محمد، تقی زاده خیر،سارا، نریمانی، آذین. (1401). اثربخشی برنامه توانبخشی شناختی آرام بر بهبود حافظه کاری و توجه کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری. ناتوانیهای یادگیری, 12(1), 85-97.
Adam, T & Tatnall A. (2010). Use of ICT to Assist Students with Learning Difficulties: An Actor-Network Analysis. IFIP Advances in Information and Communication Technology, 324, 1-11.
Appiah, E.
Cronje, J. (2013). Information Communication and Technology (ICT) and the Challenges of Ideation in Graphic Design: An Activity Theory Focus,
International Journal of Computer, 63(6):13-23, DOI:
10.5120/10469-5192.
Bulut, R. (2019). An Analysis of the Effects of Multimedia Teaching on Student Achievement. International Journal of Progressive Education, 15(1). DOI: 10.29329/ijpe.2019.184.1.
Budiman, M. A. Widyaningrum, A & Azizah, M. (2020). Improving Spelling Learning In Primary School Age through Songs. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 4(4), 614-620.
Kebritchi, M. Hirumi, A & Bai, H. (2010). The effects of modern mathematics computer games on mathematics achievement and class motivation. Computers & education, 55(2), 427-443.
Khana, T. M. (2018). The effects of multimedia learning on children withdifferent special education needs.
Procedia Social & Behavioral Sciences, 2, 4341–4345, Available online at
www.sciencedirect.com.
Mayer, R. (2024). The Past, Present, &Future of the Cognitive Theory of Multimedia Learning,
Educational Psychology Review, 36(1), 1-25.DOI:
10.1007/s10648-023-09842-1.
Pavithra, A. Aathilingam, M & Prakash, S. M. (2018). Multimedia and its applications. International journal for research & development in technology, 10(5), 271-276.
Rahmat, A. Y. (2018). The effect of using educational multimedia in dictation on students’ listening comprehension at MA Darul Hikmah Pekanbaru. J-SHMIC: Journal of English for Academic, 5(1), 1-19.
Schmidt, C. Brandenburg, J. Busch, J. Büttner, G. Grube, D. Mähler, C & Hasselhorn, M. (2021). Developmental trajectories of phonological information processing in upper elementary students with reading or spelling disabilities. Reading research quarterly, 56(1), 143-171.
Tur-Kaspa, H. & Leitner, I. (2020). The learning value of computer-based instruction of early reading skills. Journal of Computer Assisted Learning, 16 (1), 54˚63.
Wang, Ling. (2013). Developing & Evaluating an Interactive Multimedia Instructional Tool: Learning outcomes and User Experience of Optometry Students. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia. 17(1), 43-57.