احمدی، پروین، رجبی هرسینی، مریم، محسنی، هدی سادات، 1400، تحلیل پدیدارشناسانه معلمان ابتدایی (دانشجویان ارشد برنامه درسی) از کاربرد رویکرد تلفیقی در تدریس، پژوهش های برنامة درسی، 15(1)، 264-286.
احمدی، غلامعلی و نخستین روحی، ندا، 1393، بررسی تمایز یادگیری تلفیقی با یادگیری الکترونیکی و یادگیری سنتی(چهره به چهره) در آموزش ریاضی، روانشناسی مدرسه، 3(2)، 7-26.
امینی، محمد و مسیب، زهرا، 1396، اهمیت برنامه درسی تلفیقی در فرآیند یادگیری، پنجمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران.
آهنگر سلهبنی، وحید. (1393). بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی (مطالعه موردی: سازمان بازرسی کل کشور)، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت تولید، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
پارسا، محمد، .1388. روانشناسی یادگیری بر بنیاد نظریهها. چاپ پنجم. تهران. انتشارات سخن.
پاکزاد، جهانشاه و بزرگ، حمیده، 1400، الفبای روانشناسی محیط برای طراحان، آرمانشهر، تهران، 1-420.
تاری، فرزانه، جوادی پور، محمد، حکیمزاده، رضوان و دهقانی، مرضیه، 1401، شناسایی و تحلیل مهمترین چالشهای پداگوژیکی آموزش ابتدایی در محیط یادگیری الکترونیکی با رویکرد فراترکیب، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 21(83)، 7-46.
ترکمان، مژگان، جلالیان، سارا و دژدار، امید، 1395، نقش معماری و عوامل کالبدی محیط آموزشی بر تسهیل یادگیری کودکان، ماهنامه شباک (شبکه اطلاعات کنفرانس های کشور)، 2(11)، 1-16.
زارع، زهرا؛ انصاری راد، پرویز؛ صفاری بروجنی، محمد؛ حسنزادگان رودسری، ماهرخ. (1396)."اثربخشی آموزش الکترونیکی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی". فصلنامه آموزشپژوهی. دوره 3. شماره 10. ص 17.
زارع خلیلی، مجتبی و فریدونی، فائزه، 1399، آسیبشناسی آموزش مجازی از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی؛ مطالعه موردی کیفی، فصلنامه پیشرفتهای نوین در مدیریت آموزشی، 1(2)، 43-53.
زارعی، محمد حسین میرشاه جعفری، ، سید ابراهیم و لیاقتدار، محمد جواد، 1396، تبیین رویکردهای یاددهی- یادگیری و ارزشیابی مناسب برای برنامۀ درسی رشد حرفهای مربیان پیشدبستانی، رویکردهای نوین آموزشی، 12(2)، 114-130.
زارعی زوارکی، اسماعیل، 1391، طراحی آموزشی و محیطهای یادگیری با رویکرد تلفیقی: نقدی بر مدلهای پیشین و ارائه مدلی نوین در این زمینه، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 24(8)، 27-48.
سلیقه دار، لیلا و دلاور، مریم، 1396، طراحی آموزشی مبتنی بر رویکردهای تلفیقی جای پای یادگیری در مدرسه، رشد تکنولوژی آموزشی، 33(1)، 8-11.
سلمانی، منصور و همکاران. (1394) نقش واسطهای باورهای انگیزشی در رابطهی ادراک از جوّ کلاس و تعللورزی دانشجویان، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 13(43): 167-139.
عباسی اسفجیر، علی اصغر و رضایی قلعه، هما، 1390، نیازسنجی توسعه آموزشهای فنی و مهارتی مجازی در آموزش و پرورش استان مازندران، فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(3)، 113-143.
عبدالملکی، صابر، خسروی، محبوبه و ترکمان اسدی، مهشید، 1398، تبیین جایگاه و نقش فناوری مطاالعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی- یادگیری مبتنی بر سنتزپژوهی در شواهد پژوهشی معاصر، فناوری آموزش، 13(4)، 957-968.
عزیزی، سیدمحسن، فرجاللهی، مهران، سراجی، فرهاد و سرمدی، محمدرضا، 1396، سنتزپژوهی اثربخشی یادگیری الکترونیکی در آموزش علوم پزشکی و الزامات آن در طراحی و اجرا، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(29)، 270-286.
عزیزی، سیدمحسن، فرجاللهی، مهران، سراجی، فرهاد، خاتونی، علیرضا، سرمدی، محمدرضا، 1397، کاربست ویژگیهای مؤلفههای برنامهی درسی مجازی؛ در دورههای آموزش مجازی علوم پزشکی، مجلهی توسعهی آموزش در علوم پزشکی، 11(31)، 62-70.
علیپور، نسرین، نوروزی، داریوش و نوریان، محمد، 1400، طراحی الگوی مؤلفههای مؤثر بر کیفیت محیطهای یادگیری الکترونیکی، نشریه علمی فناوری آموزش، 15(3)، 504-518.
غلامیان، رضا، هاشمی، سید احمد، ماشینچی، علی اصغر و بهروزی، محمد، 1399، روشهای یاددهی یادگیری برنانه درسی تلفیقی تربیت اجتماعی در دوره ابتدایی، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی، 11(4)، 15-26.
فتاحی، صونا، 1392، مطالعة تطبیقی نظام آموزشی دورة ابتدایی کشور جمهوری اسامی ایران، آموزش ابتدایی فرانسه، آموزش ابتدایی ترکیه، آموزش ابتدایی جمهوری آذربایجان، پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب.
فرخی، افروز و لهراسبی، محمد، 1401، بهکارگیری امکانات آموزشی، گامی جهت تسهیل فرآیند یادگیری، فصلنامه آموزش پژوهی، 8(29)، 1-14.
فردوسیان، الهام و نوروزی، داریوش، 1389، یادگیری تلفیقی، روش نوین آموزشی برای یادگیری بهتر. مجموعه. مقالات دومین همایش روشهای نوین آموزشی، تهران: دانشگاه شهید رجایی، ص ١ و 2.
کرمی باغطیفونی، زهرا 1396. بررسی تطبیقی آموزش الکترونیکی رشته روانشناسی در دانشگاههای باز جهان. فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 5(17)، 99-116.
مجیدی هتکه لویی، سحر، 1401، انعطافپذیری در طراحی محیطهای آموزشی؛ زمینهساز تسهیل و بهبود فرایند یادگیری در دانشآموزان، نهمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم جغرافیا، معماری و شهرسازی ایران، تهران، 1-11.
محمودی، فیروز؛ ادیب، یوسف و زینب چراغی. (1395). تلفیق در برنامههای درسی علوم پژشکی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16 (29): 248-242.
مهرمحمدی، محمود، 1391، (بیتا)، مفهومشناسی تلفیق در برنامهریزی درسی، دانشنامه ایرانی برنامه درسی، 1-5.
نصراللهی، معصومه، 1395، شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر گرایش معلمان به آموزش الکترونیکی، فصلنامه فناوری آموزش و یادگیری، 2(7)، 82-105.
ندایی، طاهره و حسینزاده، محدثه، 1400، تأثیر آموزش تلفیقی ریاضی با بازیهای حرکتی بر پیشرفت یادگیری ریاضی و عملکرد شناختی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی، فصلنامۀ علمی پژوهش در ورزش تربیتی، 9(25)، 111-136.
نجفی، حسن، 1397، کاربست فاوا در آموزش علوم اجتماعی، رشد آموزش علوم اجتماعی، 20(3)، 32-36.
ولایتی، الهه،1397،کاربرد یادگیری تلفیقی در محیطهای آموزشی، دهمین همایش ملی آموزش، تهران، 1-15.
یوسفی افراشته مجید، مروتی ذکراله، چراغی اباذر. 1394. شناسایی مولفههای محیط یادگیری اثربخش برپایه ادراک دانشجویان رشته بهداشت. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی؛ ۸ (۴): ۲۶۱-۲۶۸.
References
Anas, A. (2020). Perceptions of Saudi students to blended learning environments at the University of Bisha, Saudi Arabia. Arab World English Journal, 6, 261-277.
Boelens, R., De Wever, B., & Voet, M. (2017). Four key challenges to the design of blended learning: A systematic literature review. Educational Research Review, 22, 1-18.
Cerf, V. & Schutz, C. (2002). Tehching in 2025: Education and Technology transformed. In Evans D. L., Bond P. j., & Mehlman B. P. Visions 2020. Transforming education and training through advanced technologies. USA: Technology Administration Publica-tions, U.S. Retrieved.
Hirumi, A. (2002). A framework for analyzing, designing, and sequencing planned e-learning interactions. The Quarterly Review of Distance Education, 3(2), 141-160.
McGhee, D. E., Lowell, N., & Lemire, S. (2007). The classroom learning environment (CLE) questionnaire: Preliminary development. University of Washington Office of Educational Assessment.
Maharana B, Biswal S, Sahu N. Use of information and communication technology by medical students: A survey of VSS Medical College, Burla, India. Library Philosophy and Practice (e-journal). 2009:281.
Purwanto, A., Pramono, R., Asbari, M., Santoso, P. B., Wijayanti, L. M., Hyun, C. C., & Putri, R.S. (2020). Studi Eksploratif Dampak Pandemi COVID-19 Terhadap Proses Pembelajaran Online di Sekolah Dasar. EduPsyCouns: Journal of Education, Psychology and Counseling, 2(1), 1–12.
Turgut, S., & Temur, ?. D. (2017). The effect of game-assisted mathematics education on academic achievement in Turkey: A meta-analysis study. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(2): 195-206.
Suzianti A, and Ayu Paramadini S, 2021, Continuance Intention of E-Learning: The Condition and Its Connection with Open Innovation, Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(1), 97, 1-14.
Watkins, R., Leigh, D., & Triner, D. (2004). Assessing readiness for e‐learning. Performance Improvement Quarterly, 17(4), 66-79.