اباخانی، وحید و موسوی، زهره. (1397). بررسی رابطه بحران هویت و نارسایی هیجانی با اعتیاد به شبکههای اجتماعی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر صنعتی البرز. هجدهمین همایش انجمن مشاوره ایران با عنوان مشاوره و حوزه سلامت. 25-14.
احمدی، عباداله و ادیبی، مریم. (1394). بررسی رابطه میزان استفاده از شبکههای اجتماعی (مجازی) و مهارتهای مدیریت زمان با افت تحصیلی در دانشآموزان دوره دوم متوسطه ناحیه 4 شیراز. پایاننامه کارشناسیارشد رشته رواننشاسی، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد واحد مرودشت.
جدیدی محمدابادی، اکبر و احمدی، عبادالله. (1390). بررسی رابطه بین پیچیدگیهای فناوری اینترنت بر سهولت کاربرد و سودمندی دریافتی اینترنت در بین مدیران مدارس شهرستان رفسنجان، فصلنامه علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 2، شماره 7، پاییز 1390، صفحه 89-106.
پیرزاده، آسیه. (1391). بررسی ارتباط سلامت عمومی با اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. تحقیقات نظام سلامت. 8 (1): 52-58.
حیدری، مرضیه و رجبی، فهیمه. (1401). تأثیر استفاده مشکلزا از اینترنت بر پیشرفت ریاضیات با نقش میانجی خودکارآمدی در درس ریاضی و نقش تعدیلگر روابط معلم و دانشآموز. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت. 2(2)، 27-38.
خجسته، س، خجسته, ج و مصدقی، ش. (1401). تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی بر عملکرد تحصیلی و دلبستگی به مدرسه دانشآموزان. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت، 2(2)، 10-20.
خواجه احمدی، معصومه، پولادی، شهناز، بحرینی، مسعود. (1395). طراحی و روانسنجی پرسشنامه اعتیاد به شبکههای اجتماعی مبتنی بر موبایل. روان پرستاری، 4(4)، 43-51.
دارم، عبدالرضا. (1399). کارایی و اثربخشی مدیریت زمان در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیامنور مرکز آبادان در زمان کرونا. ششمین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزه علومتربیتی و رواننشاسی ایران. تهران.
مکوندی، بهنام؛ سنگانی، علیرضا؛ عسگری، پرویز و بختیارپور، سعید. (1398). نقش واسطهای پردازش هیجانی در رابطه حالات فراشناختی بر گرایش به شبکههای مجازی در دانشآموزان تیزهوش. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، ۳۷ (۴)، ۲۲۶-۲۲۰.
نعیمی، ابراهیم و عادل پور، محمد. (1399). بررسی اثربخشی آموزش مدیریت زمانبر کیفیت زندگی، تعلل رفتار و تصمیمگیری دانشآموزان پسر متوسطه دوم. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 11(43)، 63-88.
Cao F, Su L, Lin T, Gao X. (2007). The Relationship between impulsivity and Internet addiction in a sample of Chinese dolesdents. Eur Psychiatry. 22(5): 466-471.
Chen, I. H. Lee, Z. H. Dong, X. Y. Gamble, J. H & Feng, H. W. (2020). The influence of parenting style and time management tendency on internet gaming disorder among adolescents. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(23), 91-105.
Demircioğlu, Z. I & Göncü Köse, A. (2021). Effects of attachment styles, dark triad, rejection sensitivity, and relationship satisfaction on social media addiction: A mediated model. Current Psychology, 40(1), 414-428.
Lin, M. P. (2020). Prevalence of internet addiction during the COVID-19 outbreak and its risk factors among junior high school students in Taiwan. International journal of environmental research and public health, 17(22), 8547.
Luppicini, R & Alotaibi, S. (2021). A Systematic Research Review of Internet Addiction and Identity. International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning (IJCBPL), 11(1), 1-19.
Pérez‐Sanagustín, M., Sapunar‐Opazo, D. Pérez‐Álvarez, R. Hilliger, I. Bey, A. Maldonado‐Mahauad, J & Baier, J. (2021). A MOOC‐based flipped experience: Scaffolding SRL strategies improves learners’ time management and engagement. Computer Applications in Engineering Education, 29(4), 750-768.
Werdini, Y. E. Suroso, S & Meiyutariningsih, T. (2021). Dependence of playimg online games with time management and pro social behavior. Airlangga Journal of Innovation Management, 2(1), 92-99.