1
استادیارگروه روانشناسی و علوم تربیتی ، دانشگاه پیامنور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران.
2
معلم آموزش و پرورش
10.30473/t-edu.2023.67300.1072
چکیده
هدف پژوهش تأثیر چندرسانهای طراحی شده براساس اصول طراحی مایر بر نگرش به درس و هیجان تحصیلی و یادگیری درس علوم است. این پژوهش در زمره پژوهش های کمی از نوع شبه آزمایشی با دو گروه آزمون و گواه است و به جهت هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. نمونه پژوهش شامل 30 نفر از دانش آموزان ششم ابتدایی در شهر بجنورد بود که به صورت نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) قرار گرفتند. پس از گرفتن پیش آزمون از مباحث درس علوم تجربی، به مدت شش جلسه آموزش با استفاده از چندرسانهای محقق ساخته، صرفاً برای گروه آزمایش اجرا شد و پس از اتمام دوره آزمایش، پس آزمون روی هر دو گروه اجرا شد. آزمون فرضیه ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج بیانگر این است که چندرسانهای طراحی شده براساس اصول طراحی مایر بر نگرش به درس علوم تجربی دانش آموزان تأثیر مثبت و معنادار دارد. چندرسانهای طراحی شده براساس اصول طراحی مایر بر هیجان تحصیلی دانش آموزان در درس علوم پایه ششم ابتدایی تأثیر مثبت و معنادار دارد. چندرسانهای طراحی شده براساس اصول طراحی مایر بر یادگیری درس علوم در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تأثیر مثبت و معنادار دارد.
صباغ حسن زاده, طلعت, & فرزادپور, ازاده. (1402). تأثیر چندرسانهای طراحی شده براساس اصول طراحی مایر بر نگرش به درس و هیجان تحصیلی و یادگیری درس علوم پایه ششم ابتدایی. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 2(4), 11-24. doi: 10.30473/t-edu.2023.67300.1072
MLA
طلعت صباغ حسن زاده; ازاده فرزادپور. "تأثیر چندرسانهای طراحی شده براساس اصول طراحی مایر بر نگرش به درس و هیجان تحصیلی و یادگیری درس علوم پایه ششم ابتدایی". فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 2, 4, 1402, 11-24. doi: 10.30473/t-edu.2023.67300.1072
HARVARD
صباغ حسن زاده, طلعت, فرزادپور, ازاده. (1402). 'تأثیر چندرسانهای طراحی شده براساس اصول طراحی مایر بر نگرش به درس و هیجان تحصیلی و یادگیری درس علوم پایه ششم ابتدایی', فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 2(4), pp. 11-24. doi: 10.30473/t-edu.2023.67300.1072
VANCOUVER
صباغ حسن زاده, طلعت, فرزادپور, ازاده. تأثیر چندرسانهای طراحی شده براساس اصول طراحی مایر بر نگرش به درس و هیجان تحصیلی و یادگیری درس علوم پایه ششم ابتدایی. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 1402; 2(4): 11-24. doi: 10.30473/t-edu.2023.67300.1072