امیر تیموری، محمدحسن. (1392). طراحی پیامهای آموزشی، تهران: سمت.
باقری، محسن. (1386). بررسی تأثیر روش تدریس پروژه محور در محیط غنی شده از فناوری بر یادگیری دانشجویان از درس ارائهشده، نگرش آنها نسبت به این درس و رشتهی تحصیلی خود. پایان نامهی کارشناسیارشد، دانشگاه اراک: دانشگاه اراک).
خزائی، آذر، خزائی، ثریا، و زمانیان، عیسی. (1400). تأثیر مثال آموزشی حلشده در محیط چندرسانهای بر یادگیری و یادداری درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی، نشریه علمی پژوهشهای آموزش و یادگیری، 15(2)، صص 36 – 27.
رضوی، عباس. (1390). مباحث نوین در فناوری آموزشی، اهواز، دانشگاه شهید چمران.
زارعی زوارکی، اسماعیل و جعفرخانی، فاطمه. (1397). چندرسانههای آموزشی و نقش آن در آموزش ویژه. تعلیم و تربیت استثنائی. شمارههای 99-98، صص 30-22.
سلیمانی، سارا. (1400)، تأثیر بهکارگیری چندرسانههای تعاملی بر بهبود کیفیت آموزش سازه در رشته معماری، نشریه علمی- پژوهشی انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران، 5(3)، صص 83 – 75.
قشمی، محمد. (1399). مقایسه تأثیر آموزش مبتنی بر کامپیوتر و آموزش سنتی بر میزان یادگیری دانشآموزان کالس های چند پایه در درس ریاضی منطقه انگور ان زنجان در سال تحصیلی 98-97. پایان نامه کارشناسیارشد، اراک: دانشگاه اراک.
عالمی، محمدحسین. (1398). نظریه یادگیری و مواد آموزشی چندرسانهای. ماهنامه رشد تکنولوژی آموزشی، سال 15، شماره 6.
غریبی، محمد. (1398). تأثیر چندرسانهای آموزشی بر یادگیری و یاد داری مفاهیم ریاضی در دانشآموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر پایه چهارم ابتدایی، یافتههای نو در روانشناسی، 5(12)، صص 15 – 36.
کاوه، زهره. (1398). بررسی میزان، اهداف، مراحل و موانع بهره گیری از رسانههای آموزشی در فرایند یاددهی – یادگیری از دید معلمان دوره ابتدایی شهر تهران.
دو فصلنامه پژوهشهای آموزش و یادگیری) دانشور رفتار (. سال بیست و دوم- دوره جدید شماره 7. پاییز و زمستان 1394
.
موسی رمضانی، سونیا. (1398). تأثیر استفاده از روش آموزش چند رسانهای و سخنرانی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی (انگیزش درونی و بیرونی) درس عربی (3) دانشآموزان مراکز آموزش از راه دور تهران،
روانشناسی تربیتی دوره جدید، 7(21)، صص 25 – 30.
نجفینژاد مشیزی، فاطمه؛ توحیدی، افسانه و تجربهکار، مهشید. (1399). اثربخشی آموزش مجازی با استفاده از الگوی طراحی آموزشی چهارمؤلفهای ون مرینبوئر در علوم بهروش چندرسانهای بر بار شناختی، یادگیری، و انگیزه تحصیلی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی، رویکردهای نوین آموزشی، 15(1)، صص 176 – 157.
هرگنهان، بی ار؛ و السون، متیواچ. (2005). مقدمهای بر نظریههای یادگیری، ترجمه سیف، علیاکبر. تهران: نشر دوران.
Arkun, S.Akkoyunlu, B. (2018). A Study on the development process of a multimedia learning environment according ADDIE model and students' opinions of the multimedia learning environment.Hacepttep university, Factuity of Education, Dep. Comp. Tech,Ed,Ankara, Turkey. Interactive Educational Multimedia.
Avaye Noor. Korbach, A. Brünken, R & Park, B. (2019). Measurement of cognitive load in multimedia learning: a comparison of different objective measures. Structional Science, 4(45), 515–536.
Bagui ES. (1998). Antecedents of teachers emotions in the classroom: an intraindividual approach. Front Psychol. 2015; 6: 635
Balakrishnan, B & Shanmugam, K. (2019). Motivation in information communication and technology-based science learning in Tamil Schools. Journal Pendidikan IPA Indonesia, 8 (1), 141-152,
Chang, A. K. (2022). Effects of emotional arousal on multiple memory systems: evidence from declarative and procedural learning. Learning & Memory, 13(5), 650-658
Fleer, M. (2021). Affective Imagination in Science Emotional Nature of Scientific and Technological Learning of Young Children. Research in Science Education, 5(45), 2085–2106
Frerejean, J. van Merriënboer, J. G. Kirschner, P. A. Roex, A. Aertgeerts, B & Marcellis, M. (2019). Designing instruction for complex learning: Journal of Education, 54, 513-524.
George- Palilonis, J & Filak, V. (2021). Blended Learning in the Visual Communications Classroom: Student Reflections on a Multimedia Course. Electronic Journal of e -learning. 7 (3), 247-256.
Hughes, F. Noppe, L & Noppe, I. (2020). Cognitive development in child development. Prentice- Hall, Inc, New Jersey.
Jiang, D. Renandya, W A & Zhang, L. J. (2019). Evaluating ELT multimedia courseware from the perspective of cognitive theory of multimedia learning. Journal of Computer Assisted Language Learning, 7(30), 726-744.
Jorge A. Pinto, E. Vogel, H & Daniel, E. N. (2019). The effect of cognitive load and on the learned productiveness effect in human predictive learning. Psicológica, 38, 257-281.
Kolcu, M. İ. B. Öztürkçü, Ö. S. K & Kaki, G. D. (2020). Evaluation of a distance education course using the 4C‐ID model for continuing endodontics education. Journal of Dental Education, 84(1), 62-71
Kumar, J. A. Muniandy, B & Jaafar, W. A. (2017). Emotional Design in Multimedia Learning: How Emotional Intelligence Moderates Learning Outcomes. Modern Education and Computer Science, 5, 54-63.
Paas, F & Van Gog, T. (2016). Optimising worked example instruction: Different ways to increase germane cognitive load.
Wiebe, E & Annetta, L. (2019). Influences on visual attentional distribution in multimedia instruction. Journal of educational multimedia and hypermedia, 17(2),259.