ابیلی، خدایار، نارنجی ثانی، فاطمه، مصطفوی، زینب السادات. (1396). بررسی ارتباط بین یادگیری خود راهبر و میزان سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان گروه علوم مهندسی دورههای یادگیری الکترونیکی مورد مطالعه: مؤسسه آموزشعالی مهر البرز، 17(1)، 35-50.
بازرگان، کاوه. (1400). رابطه آمادگی دانشجویان برای یادگیری الکترونیکی با عملکرد تحصیلی و رضایت آنان از تجربه یادگیری: موردی از برنامه تحصیلات تکمیلی، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزشعالی، (3)، 113-141.
بستان پیرا، ذبیحالله، ناستی زایی، ناصر، شهرکی پور، حسن. (1397). رابطهی سواد اطلاعاتی با انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشاورزی و منابع طبیعی با سایر دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان، پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 8 (39)، 110-121.
باقرزاده همایی، مهرانگیز. (1399). تأثیر عملکرد آموزش در فضای مجازی در تعاملات یادهی و یادگیری، پژوهشنامه اورمزد، 51، 126-135.
بتولی، زهرا، فهیم نیا، فاطمه، نقشینه, نادر، میرحسینی، فخرالسادات. (1398). اثربخشی خودآموزهای آنلاین سواد اطلاعاتی بر یادگیری دانشجویان: مرور نظاممند، فناوری آموزش، 14(1)، 1-14.
پور اصغر، نصیبه، سرمدی، محمدرضا، زارع، حسین. (1397). مدل پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان آموزش سنتی بر اساس متغیرهای فردی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، پژوهشهای نوین روانشناختی، 49 (13)، 41-72.
خادمی زاده، شهناز، خلف زاده، زهرا، کوهی رستمی، منصور. (1401). بررسی ارتباط سبک یادگیری الکترونیکی و سواد رایانهای با میانجیگری سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، مطالعات کتابداری و علم اطلاعات.
ربانی، زینب، یوسفی، فریده. (1391). بررسی نقش واسطه گری جهت گیری هدف در رابطهی خودکارآمدی و ارزش تکلیف با انواع راهبردهای شناختی، مطالعات آموزش و یادگیری، 8 (4)، 49-80.
سراجی، فرهاد، یارمحمدی واصل، مسیب. (1389). تهیه و اعتباریابی ابزار سنجش آمادگی ورودی یادگیرنده به دورههای الکترونیکی، نشریه اندازهگیری تربیتی، 1(3)، 135-157.
سلاجقه, مهلا، حسینی شاوون، امین. (2018). نقش انگیزش در یادگیری، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علومپزشکی شهید صدوقی یزد، 13(2)، 172-174.
عباسی کسانی، حامد، حاجی زین العابدینی، محسن، رئیسی، امین (1396). آسیبشناسی نظام یادگیری الکترونیکی دانشگاههای علومپزشکی براساس مدل خان، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علومپزشکی یزد، 12(4)، 227-239.
علینژاد، مهرانگیز، سرمدی، محمدرضا، زندی، بهمن، شبیری، محمد. (1390). سطح سواد اطلاعاتی و نقش آن در فرایند آموزش یادگیری الکترونیکی دانشجویان، تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 17(2)، 337-371.
فراز کیش، منتظر. (1399). ارزیابی میزان آمادگی ادراکی دانشجویان برای یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای ایران، فناوری آموزش، 15(1)، 101-117.
قدمپور, عزتاله، سرمد، زهره. (2003). نقش باورهای انگیزشی در رفتار کمک طلبی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، روانشناسی, 26(7), 112-126.
ملکیان، فرامرز، غفاری، شایسته. (1395). نگاهی به نقش سواد اطلاعاتی در یادگیری الکترونیکی دانشجویان، دومین کنفرانس مدیریت و علوم انسانی.
واحدی، مجید. (1400). تأثیر آمادگی یادگیری الکترونیکی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و تمایل رفتاری دانشجویان به یادگیری تحت وب: نقش واسطهای باورهای انگیزشی، دوماهنامه علمی-پژوهشی راهبردهای آموزش در علومپزشکی، 13(2) ،133-142.
هوشنگنژاد، محمود، عجم، علیاکبر، اعراب شیبانی، خدیجه، آذر همایون، نسرین. (1398). بررسی نقش مؤلفههای سواد اطلاعاتی در پذیرش یادگیری الکترونیک دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی، مجله مدیریت اطلاعات و دانششناسی، 5 (4)، 29-40.
Almaiah, M. A. Al-Khasawneh, A & Althunibat, A. (2020). Exploring the critical challenges and factors influencing the E-learning system usage during COVID-19 pandemic. Education and information technologies, 25(6), 5261-5280.
Alyahyan, E & Düştegör, D. (2020). Predicting academic success in higher education: literature review and best practices. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17, 1-21.
Kaur, K & Zoraini Wati, A. (2004). An assessment of e-learning readiness at Open University Malaysia. 1017-1022.
Kong, S. C. (2009). Collaboration between school and parents to foster information literacy: Earning in the information society. Computers & Education, 52 (2), 275–282.
Maatuk, A. M. Elberkawi, E. K. Aljawarneh, S. Rashaideh, H & Alharbi, H. (2022). The COVID-19 pandemic and E-learning: challenges and opportunities from the perspective of students and instructors. Journal of Computing in Higher Education, 34(1), 21-38.
Mills, S. J. Yanes, M. J & Casebeer, C. M. (2009). Perceptions of distance learning among faculty of a college of education. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 5(1), 19-28.
Ozer, E. A & Akgun, O. E. (2015). The effects of irrational beliefs on academic motivation and academic self-efficacy of candidate teachers of computer and instructional technologies education department. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 1287-1292.
Ryan, R. M & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary educational psychology, 25(1), 54-67.
Watkins, R. Leigh, D & Triner, D. (2004). Assessing readiness for e‐learning. Performance Improvement Quarterly, 17(4), 66-79.
Yang, Y. (2021). Does greater engagement in online general education courses lead to better academic performance? Evidence from Chinese university students. Open Journal of Social Sciences, 9(6), 298-315.
Yilmaz, R. (2017). Exploring the role of e-learning readiness on student satisfaction and motivation in flipped classroom. Computers in Human Behavior, 70, 251-260.