انجمن فناوری آموزشی ایران
نقش سودمندی و سهولت ادراک‌شده در استفاده از یادگیری آنلاین بر مقاصد رفتاری با توجه به نقش میانجی نگرش به فناوری

سپیده صفرپور دهکردی؛ شهربانو تاجیکی؛ سعید رازقی

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1400، صفحه 1-11

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8646

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف ارزیابی نقش سودمندی و سهولت ادراک‌شده در استفاده از یادگیری آنلاین بر مقاصد رفتاری با توجه به نقش میانجی نگرش به فناوری صورت گرفت. در این راستا پژوهش حاضر از نوع کاربردی، توصیفی-پیمایشی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه معلمان رسمی و تمام‌وقت شهر تهران در کلیه دوره‌های تحصیلی بود. نمونه‌ای شامل 253 نفر ...  بیشتر

اثربخشی آموزش مبتنی بر موک در درگیری تحصیلی و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه یازدهم شهرستان راور

اکبر رضایی؛ مجتبی جلال آبادی راوری؛ سمیه برهانی نژاد راینی

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1400، صفحه 13-26

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8650

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر موک (دوره‌های آموزش باز و برخط انبوه) در درگیری تحصیلی و عملکرد ریاضی دانش‌آموزان پایه یازدهم شهرستان راور انجام شد. روش پژوهش از نوع شبه‌آزمایشی بود. جامعه آماری پژوهش را دانش‌آموزان پایه یازدهم شهرستان راور تشکیل دادند که 40 نفر از آن‌ها (20 نفر گروه کنترل و 20 نفر گروه آزمایش) به روش ...  بیشتر

پیش بینی مشکلات رفتاری کودکان بر اساس استفاده آسیب زای مادران از شبکه های اجتماعی مجازی

سارا فرج دنیوی

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1400، صفحه 27-33

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8717

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف پیشبینی مشکلات رفتاری کودکان بر اساس استفاده آسیبزای مادران از شبکههای اجتماعی مجازی انجام شد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش شامل کلیه مادران شهر تهران در سال 1400 بود که حداقل یک فرزند در مقطع ابتدایی داشتند و در شبکههای اجتماعی مجازی اینستاگرام، واتساپ و تلگرام عضو بودند، میباشد ...  بیشتر

رابطه سواد دیجیتال و واسطه‌گری والدین با ریسک‌های آموزش آنلاین با توجه به نقش میانجی خودکنترلی

سحر مهرپارسا

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1400، صفحه 35-45

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8718

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف تعیین رابطه میان سواد دیجیتال و واسطه‌گری والدین با ریسک‌های آموزش آنلاین با توجه به نقش میانجی خودکنترلی دانش آموزان صورت گرفت. در این راستا پژوهش حاضر از جنبه هدف یک پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول منطقه 1 شهر تهران تشکیل دادند که 220 نفر به‌عنوان ...  بیشتر

اثربخشی آموزش مجازی با استفاده از سامانه شاد بر انگیزه پیشرفت و مدیریت زمان دانش آموزان در زمان همه گیری بیماری کرونا

سعیده خجسته

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1400، صفحه 47-57

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8724

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مجازی با استفاده از سامانه شاد بر انگیزه پیشرفت و مدیریت زمان در دانش آموزان دختر پایه یازدهم دوره متوسطه دوم در ناحیه 2 شهرستان کرمان بود. افراد جامعه شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه یازدهم دوره متوسطه دوم ناحیه 2 شهرستان کرمان به تعداد 5500  نفر بودند که از این تعداد 40 نفر به روش در دسترس ...  بیشتر

مقایسه شاخص توده بدنی، اعتیاد به فضای مجازی و اضطراب قلبی در معلمان فعال و غیر فعال شهرستان مروست

محمد حسن دشتی خویدکی؛ جواد رمضانی؛ حیدر حسینی؛ اعظم عطایی

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1400، صفحه 59-67

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8743

چکیده
  هدف پژوهش حاضر مقایسه شاخص توده بدنی و اعتیاد به فضای مجازی و اضطراب قلبی در معلمان فعال و غیر فعال شهرستان مروست بود. روش آن توصیفی و از نوع علی مقایسه ای بوده است جامعه ی مورد مطالعه در این پژوهش کلیه معلمان شهرستان مروست بوده است که تعداد کل آن ها شامل 300 نفر بوده است. جم نمونه شامل 184 نفر از معلمان شهرستان مروست می باشد، که این حجم نمونه ...  بیشتر