انجمن فناوری آموزشی ایران
تاثیر تدریس مبتنی بر الگوی هفت مرحله ای آیزنکرافت بر درگیری و خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه شهرستان شهربابک

طاهره اسلامی نژاد؛ علی اصغر سالاری

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1400، صفحه 1-9

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8435

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تدریس مبتنی بر الگوی هفت مرحله ­ای آیزنکرافت بر درگیری و خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول مدارس شهر بابک انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی  با گروه آزمایش و گواه وطرح پیش آزمون – پس آزمون بود. جامعه مورد مطالعه دانش آموزان پایه هشتم دوره متوسطه بودند. نمونه مورد مطالعه، 40 دانش آموز یکی ...  بیشتر

بررسی چالش‌ها و مشکلات آموزش مجازی از نظر معلمان و مدیران مدارس ابتدایی

طیبه حجتی؛ روژینا احمدپور؛ محمد آرمند

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1400، صفحه 11-21

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8318

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی چالش‌ها و مشکلات آموزش مجازی از نظر معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهرستان دهاقان انجام شد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه (210N=) معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهرستان دهاقان در سال‌تحصیلی 1400-1399 بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس و بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 132 نفر به‌عنوان ...  بیشتر

اثرات مستقیم و غیرمستقیم مولفه های مدل پذیرش فناوری دیویس بر پایداری در کاربرد فناوری در فرایند آموزش معلمان

محمد احمدی ده قطب الدینی

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1400، صفحه 23-34

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8319

چکیده
  این مطالعه با هدف بررسی اثرات مستقیم و غیر مستقیم باورها، نگرش و نیت رفتاری کاربرد فناوری بر پایداری معلم در آموزش با فناوری انجام گرفت. به این منظور از روش همبستگی استفاده شد و 150 معلم از بین 255 معلم شهر شهربابک بر طبق جدول نمونه گیری تصادفی کرجسی و مورگان به روش نمونه­گیری خوشهای دو مرحله­ای انتخاب شد. داده­ها با استفاده پرسشنامه ...  بیشتر

نقش میانجی وابستگی به اینترنت در رابطه بین اضطراب کامپیوتر و آسیب های اسکلتی در دانشجویان پیام نور یزد در دوران همه گیری کرونا

محمد حسن دشتی خویدکی؛ حیدر حسینی؛ سمانه طایفی

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1400، صفحه 35-44

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8330

چکیده
  هدف از این مطالعه بررسی نقش میانجی وابستگی به اینترنت در رابطه بین اضطراب کامپیوتر و آسیب های اسکلتی در دانشجویان پیام نور یزد در  دوران همه گیری کرونا بود. در این پژوهش جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان یزد بودند که بصورت تمام شمار تعداد 357 نفر بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش سه پرسشنامه ...  بیشتر

واکاوی چالشها و فرصتهای آموزش شهروند الکترونیک در دوره ابتدایی (یک مطالعه پدیدارشناسانه)

علی رادمهر

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1400، صفحه 45-53

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8346

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر فهم تجارب زیسته معلمان از چالش­ها و فرصت­های آموزش شهروند الکترونیک در دوره ابتدایی بود، این پژوهش کیفی با استفاده از روش پدیدارشناسی اجرا شد. روش گردآوری اطلاعات استفاده از مصاحبه­های نیمه­ساختارمند بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه معلمانی بودند که با موضوع پژوهش آشنایی داشتند، بدین منظور داده­ها با مصاحبه ...  بیشتر

بهبود مهارت‌های شغلی معلمان ابتدایی مدارس دخترانه شهرستان خمینی‌شهر در بستر یادگیری الکترونیکی

الهه دیباج

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1400، صفحه 55-63

https://doi.org/10.30473/t-edu.2021.8424

چکیده
  هدف این تحقیق بررسی بهبود مهارت­های شغلی معلمان در بستر یادگیری الکترونیکی بود. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی و برحسب روش گردآوری داده­ها و یا ماهیت پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل تمام معلمان ابتدایی مدارس دخترانه شهرستان خمینی‌شهر استان اصفهان به تعداد 350 نفر بوده و از میان ایشان، با استفاده از ...  بیشتر