نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسنده
دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده
هدف این تحقیق بررسی بهبود مهارتهای شغلی معلمان در بستر یادگیری الکترونیکی بود. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی و برحسب روش گردآوری دادهها و یا ماهیت پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل تمام معلمان ابتدایی مدارس دخترانه شهرستان خمینیشهر استان اصفهان به تعداد 350 نفر بوده و از میان ایشان، با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 185 نفر بهعنوان حجم نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری در این پژوهش، طبقهای نسبتی بود. ابزار مورد استفاده شامل دو پرسشنامه یادگیری الکترونیکی واتکین و همکاران (2004) و بهبود مهارتهای شغلی (محقق ساخته) بود. روایی و پایایی ابزارها مورد سنجش قرار گرفت و مورد تایید واقع شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون گروهی با استفاده از نرمافزار Spss-21 و مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار LISREL-v8.80 استفاده گردید. نتایج حاصل از یافتههای پژوهش نشان دادند که یادگیری الکترونیکی، همبستگی مثبت با مهارت شغلی دارد. میتوان چنین نتیجه گرفت که فرضیه تأثیرگذاری یادگیری الکترونیکی بر مهارت شغلی پذیرفته میشود.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Improving the Job Skills of Primary School Teachers in Khomeini Shahr Girls in the Context of E-Learning
نویسنده [English]
- Elahe Dibaj
Payame Noor University, Tehran, Iran
چکیده [English]
The purpose of this study was to investigate the improvement of teachers' job skills in the context of e-learning. The research method was applied in terms of purpose and descriptive-correlational in terms of data collection method or nature of research. The statistical population of the present study included all primary school teachers in Khomeini Shahr, Isfahan province, 350 people, and among them, using Cochran's formula, 185 people were selected as the sample size. The sampling method in this study was Stratified Random Sampling. The instruments used included two e-learning questionnaires by Watkin et al. (2004) and Improving Job Skills (researcher-made). The validity and reliability of the instruments were evaluated and confirmed. Data were analyzed using Pearson correlation test and group regression using Spss-21 software and structural equation modeling was used using LISREL-v8.80 software. The results of research findings showed that e-learning has a positive correlation with job skills. It can be concluded that the hypothesis of the effect of e-learning on job skills is accepted.
کلیدواژهها [English]
- Improvement
- Teachers' Job Skills
- E-Learning
- Cognitive Skills
- Attitude-Behavioral Skills
- Management Skills