امانی، حسین؛ مطلبی نژاد؛ علیرضا؛ چوپانی، فاطمه و زارع گاچی، محمد. (1403). بررسی تحلیلی سیستماتیک از اثرات کاربرد چت جی پی تی در آموزش. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 4(2), 9-23. doi: 10.30473/t-edu.2024.70960.1136
بیات، زهرا. (1402). کارکردهای هوشمصنوعی در حوزه آموزش و انتقال دانش الکترونیک، نشریه آرمان پردازش، 3(4)، 6. magiran.com/p2594715
پروانه, مسعود و میرباقری، سید محسن. (1402). مطالعه تطبیقی استانداردهای بینالمللی و ملی در هوشمصنوعی. فصلنامه علمی مدیریت استاندارد و کیفیت, 13(1), 129-169.
تاجفر، امیرهوشنگ و پناهی، مریم. (1404). پیش بینی رفتار نوآورانه کارکنان شرکتهای فناور براساس کاربرد هوشمصنوعی. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 5(2), 9-21.
چمنی، نسرین و عبدلینژاد، فائزه. (1400)، نقش هوشمصنوعی در نظام آموزش و یادگیری، سومین کنفرانس بینالمللی مطالعات نوین در علوم انسانی، علومتربیتی، حقوق و مطالعات اجتماعی.
خطیب زنجانی، نازیلا و کریمی، مهسا. (1403). شناسایی ابعاد، مولفهها و شاخصهای کارکردهای هوشمصنوعی در آموزش عالی با رویکرد فراترکیب. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, (), -. doi: 10.30473/t-edu.2025.73448.1240
رستمی نژاد، محمد علی، زارعی زوارکی، اسماعیل، مزینی، ناصر. (۱۳۹۵). طراحی آموزشهای مبتنی بر وب. تهران: دانشگاه بیرجند.
شهامتی نژاد، زهرا. (1402). بهرهگیری از اصول سیستمهای هوشمصنوعی در فرایندهای یاددهی- یادگیری دانشآموزان، مجله پژوهشهای معاصر در علوم و تحقیقات، 5(52)، 1-18. magiran.com/p2650855
فرهمندیان، زهرا. (1402). آموزش درس علومتجربی و انجام آزمایشها با کمک ابزارهای هوشمصنوعی، سومین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرآیندهای تعلیم و تربیت، میناب.
محمدی، مهدی؛ ناصری جهرمی، رضا؛ انسیه اثنیعشری، مجید کوثری، سولماز خادمی، صدیقه شادی، حدیث نورانی زاده. (1402). مروری ارزیابانه بر کاربرد هوشمصنوعی در آموزش عمومی، نشریه فناوریهای آموزشی در یادگیری، 6(22)، 84-119. magiran.com/p2698437
مرادی، رحیم و بیرنوندی، ویدا. (1403). اثربخشی راهبرد یادگیری فعال مبتنی بر فناوری بر رضایت تحصیلی و انعطافپذیری شناختی دانش آموزان در درس علومتجربی. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 4(4), 41-58. doi: 10.30473/t-edu.2025.72617.1208
مردانی، ابراهیم امین بیدختی، علیاکبر؛ محمد رضایی، علی. (۱۳۹۷). مدل سازی و تحلیل رابطه بین ویژگیهای شناختی معلمین دوره ابتدایی و کاربرد فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در فرآیند آموزش و یادگیری، فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، ۱۵(۵۸)، ۱۵۴-۱۶۶. magiran.com/p1893320
مهر پارسا، سحر. (1399). مصنوعی و کاربرد آن در آموزش. مطالعات مدیریت و کارآفرینی, 6(3)، 21-35.
میراشرفی، امیرحسین. (1402). استفاده از هوشمصنوعی در آموزش (رویکردهای نوین در شخصیسازی فرایندیادگیری)، نشریه رهیافتهای نوین در مطالعات اسلامی، 5(15)، 79-96. magiran.com/p2696503
نساجیان، مینو. (۱۴۰۲).
آینده هوشمصنوعی چیست و چه تأثیری بر زندگی انسان خواهد داشت؟ [وبلاگ نوشتهشده]. بازیابی شده از سایت فرادرس
https://blog.faradars.org/
Aggarwal, C. C. (2018). Neural Networks and Deep Learning. Springer.
Chen, L. Chen, P & Lin, Z. (2020). Artificial intelligence in education: A review. IEEE Access, 8, 75264–75278. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2020.2988510
Clark, D. (2020). Artificial Intelligence for Learning: How to Use AI to Support Employee Development. Kogan Page Publishers.
Cooper, G. (2023). Examining science education in ChatGPT: An exploratory study of generative artificial intelligence. Journal of science education and technology, 32(3), 444-452.
Creswell, J. W & Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (4th ed.). Sage publications.
De Jong, T. Sotiriou, S & Gillet, D. (2021). Innovations in STEM Education: The Go-Lab Federation of Online Labs. Smart Learning Environments, 8(1), 1-16.
Eden, C. A. Chisom, O. N & Adeniyi, I. S. (2024). Integrating AI in education: Opportunities, challenges, and ethical considerations. Magna Scientia Advanced Research and Reviews, 10(2), 006-013.
Holmes, W. Bialik, M & Fadel, C. (2019). Artificial Intelligence in Education: Promises and Implications for Teaching and Learning. Center for Curriculum Redesign.
Huang, X & Qiao, C. (2024). Enhancing computational thinking skills through artificial intelligence education at a STEAM high school. Science & Education, 33(2), 383-403.
Park, J. Teo, T. W. Teo, A. Chang, J. Huang, J. S & Koo, S. (2023). Integrating artificial intelligence into science lessons: Teachers’ experiences and views. International Journal of STEM Education, 10(1), 61-99.
Park, W & Kwon, H. (2024). Implementing artificial intelligence education for middle school technology education in Republic of Korea. International journal of technology and design education, 34(1), 109-135.
Qureshi, B. (2023). Exploring the use of chatgpt as a tool for learning and assessment in undergraduate computer science curriculum: Opportunities and challenges. arXiv preprint arXiv:2304.11214.
Russel, S & Norvig, P. (2010). Artificial Intelligence - A Modern Approach. Pearson Education.
Russell, S & Norvig, P. (2021). Artificial Intelligence: A Modern Approach (4th ed.). Pearson.