آرنهایم، رودلف. (۱۳۸۶). هنر و ادراک بصری: روانشناسی چشم خلاق (ترجمهی مجید امینگر). سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت). (اثر اصلی منتشر شده در ۱۹۷۴).
تمنایی، منصور، امینی، محمد و یزدانی کاشانی، زهرا. (۱۳۸۸). بررسی مقایسهای تفکر انتقادی و خودکارآمدی دانشجویان رشتههای هنری و غیرهنری. مجله پژوهش در آموزشعالی، ۲(4)، ۷۵-۹۰.
سوداگر، معصومه، اسلامی، غلامحسین، و دیباج، مرتضی. (۱۳۹۰). ضرورت وساطت هنر در آموزش تفکر فلسفی به کودکان. تفکر و کودک، ۲ (1)، ۲۵-۵۰.
مرسلی، محمدرضا (1389). هنر اجتماعی: مقالاتی در جامعهشناسی هنر معاصر ایران. تهران: کتاب آبان و دانشگاه هنر.
مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری متن. (1403). اندیشیدن با هنر: بازخوانی انتقادی فرهنگ آموزش ایران. تهران: مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری متن.
حسنی جلیلی، محمدحسن. (1390). اصول مبانی هنرهای تجسمی: زبان، بیان و تمرین (چاپ دهم). تهران: انتشارات مجمع چاپ و نشر رویداد.
Abdellatif, M & ElKhodary, M. (2020). Learning styles and critical thinking: A study on art and design students. Journal of Art and Design Education, 14(3), 210-225.
Basak, S & Yucel, İ. (2024). Visual arts and analytical thinking: The role of photography in educational settings. Visual Arts Journal, 29(4), 199-210.
Dumitru, D. (2019). The impact of visual arts, literature, and history on developing critical thinking. Journal of Critical Thinking and Education, 8(1), 34-50.
Eutsler, M. L. (2017). Developing critical thinking through the arts. Newburgh Theological Seminary.
Khadija, S. (2024). The impact of art on critical thinking in educational settings. Journal of Educational Research, 12(3), 45-67.
Kizza, M. (2024). The role of visual arts in developing critical thinking skills: Design and painting analysis. Arts and Education Journal, 11(2), 89-102.
Luo, Z. (2024). Interactive and student-centered environments in art education: Enhancing artistic learning and critical thinking. Asian Journal of Art Education, 18(2), 78-90.
Le, N. C. Nguyen, V. H & Nguyen, T. L. (2020). Integrated STEM approaches and associated outcomes of K-12 student learning: A systematic review.
Education Sciences.
https://doi.org/10.3390/educsci10010001
Li, Y. (2023). From STEM education to STEAM education-the new role of art education.
Frontiers in Art Research, 5(5), 46–49.
https://doi.org/10.25236/FAR.2023.050508Mubarok, H. Safitri, N. S & Adam, A. S. (2020). The novelty of religion and art: Should we combine with STEM education? Studies in Philosophy of Science and Education, 1(3), 97–103.
https://doi.org/10.46627/siposeOzer, Z & Demirbatır, R. E. (2023). Examination
Palla, S & Kamraju, R. (2024). Enhancing critical thinking through STEAM education: The integration of art and science. Journal of Educational Innovation, 16(5), 54-72.
Reza, A. (2023). Art and education: Fostering creativity and critical thinking in humanity. Journal of Religion and Society, 1(1), 13-25.
Samaniego, M. Usca, N. Salguero, J & Quevedo, W. (2024). Creative thinking in art and design education: A systematic review.
Education Sciences, 14(2), 192.
https://doi.org/10.3390/educsci14020192
Şenel, A & Döş, B. (2024). Artistic thinking programs and critical thinking skills: A study on the effectiveness of art education. International Journal of Art Education, 22(1), 123-136.
Taskesen, H. (2019). Art and critical thinking: Exploring the relationship between artistic activities and curiosity. Journal of Arts and Humanities, 22(4), 112-124.
Ustu, H., Saito, T & Mentiş Tas, A. (2021). Integration of art into STEM education at primary schools: An action research study with primary school teachers.
Systemic Practice and Action Research.
https://doi.org/10.1007/s11213-021-09570-z
Zhuoran, Y. (2024). Creativity and inquiry in visual arts education: Nurturing critical thinking skills. International Journal of Visual Arts, 5(3), 45-59.