ابوالحسنی، زهرا و همکاران. (1400). کاوشی پدیدارشناسانه بر تعییین نقاط قوت و ضعف اجرای برنامه درسی کار و فناوری و راهکارهای بهبود وضعیت اجرای آن. علوم تربیتی، 28(1)، 67-88.
اسفندیاری، الهام. (1392)، بررسی مسائل و مشکلات اجرایی پایه ششم از دیدگاه معلمان و دانشآموزان، پایان نامه کارشناسیارشد. دانشگاه کاشان.
ایزدی یزدان آبادی، احمد. (١٣٩٣). طرح آسیب شناسی مدیریت آموزش و پرورش و ارائه راهبردها و راهکارهای مطلوب. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
پیری، موسی، اسدیان، سیروس، محمدزاده، مرتضی. (1396). ارزیابی وضعیت اجرای برنامه درسی کار و فناوری پایه هفتم دوره اول متوسطه. مطالعات برنامه درسی، 12(45)، 119-142.
حسنی، محمد، بابازاده، سوسن. (1393). تبیین نقش ویژگیهای محیط شغلی و ساختار سازمانی مدارس بر تعهد سازمانی و تعهد حرفهای دبیران، روانشناسی مدرسه، دوره 3، شماره 2، ص 47-27.
خادمی، نیما ، بابازاده، پریسا. (1399). تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایه ششم دبستان بر اساس الگوی آموزش خلاقیت پلسک، دومین کنفرانس علمی پژوهشی روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی و علوم اجتماعی و علوم انسانی.
رضایی، لیلا و نامجومنش، مهدی. (1397). تدریس، چالشها و راههای رفع آن، دومین کنفرانس دانش و فناوری روانشناسی، علومتربیتی و جامعه شناسی ایران، تهران.
سند برنامه درسی ملی. (1391). وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
سیف، علیاکبر. (1395). روانشناسی پرورشی: روانشناسی یادگیری و آموزش (ویرایش ششم). تهران: انتشارات آگاه.
عبدالخانی، علی و عبدالخانی، سکینه. (1393). بررسی مشکلات آموزشی درس کار و فناوری دوره اول متوسطه از نظر سرگروههای آموزشی استان خوزستان، اولین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران.
عرب پشتکوهی، مهدی، زمانی مقدم، افسانه، رجب زاده قطری، علی. (1398). شناسایی معیارهای اثربخشی برنامههای آموزش الکترونیکی درس کار و فناوری از دیدگاه صاحبنظران. فناوری آموزش، 13(4)، 891-900.
عزتی، محمدرضا، واحدی، شهرام. (1396). درک و نگرش معلمانِ سرگروه نسبت به درس «کار و فناوری» (مطالعه موردی). مطالعات برنامه درسی، 12(45)، 95-118.
کاهنی، زینب ، مؤمنی مهموئی، حسین.(1394). بررسی تحلیل محتوا درس کار و فناوری پایه ششم با تأکید بر کارآفرینی، دومین همایش علمی پژوهشی یافتههای نوین علوم مدیریت، کارآفرینی و آموزش ایران،تهران.
کریمی، زهره و کشتی آرای، نرگس. (1396). تحلیل محتوای کتاب کاروفناوری پایه نهم در سال تحصیلی95-96 از منظر توجه به مولفههای کارآفرینی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
وقورکاشانی،مهدیه السادات و همکاران.(1398). طراحی و اعتباریابی مدل مفهومی ارزشیابی صلاحیت های حرفه معلمی در ایران،
نشریه علوم تربیتی، دوره 6 (26)، شماره 2، 50-27.
Black, P & Wiliam, W. (2009). Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 21, 5–31.
Braun, V & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
Creswell, J. (2007). Differing perspectives on mixed method research. Journal of Mixed Methods Research, 1 (4), 303308.
Elliott, B. L. S. (2010). Effective teacher characteristics: A Two Nation Causal Comparative Study. Ph.D. Walden University.
Gholam, A. (2018). A Mentoring Experience: From the Perspective of a Novice Teacher. International Journal of Progressive Education, 14(2), 1-12.
Lamb, A. J & Weiner, J. M. (2018). Extending the Research on 1: 1 Technology Integration in Middle Schools: A Call for Using Institutional Theory in Educational Technology Research. Middle Grades Review, 4(1), 3.
Lomask, M. Crismond, D & Hacker, M. (2018). Using Teaching Portfolios to Revise Curriculum and Explore Instructional Practices of Technology and Engineering Education Teachers. Journal of Technology Education, 29(2), 54-72.
Moyenga, M., & Usta, E. (2019). Burkina Faso Secondary School Pre-Service Teachers Technology Skills. Online Submission, 4(1).
Özden, C & Atasoy, R. (2019). Determination of Educational Needs of Technology and Design Courses in Secondary School Students. International Online Journal of Education and Teaching, 6(3), 511-523.
Ramrathan, L & Mzimela, J.(2016). Teaching reding in a multi-grade class: Teachers’ adaptive skill and teacher agency in teaching across grade R Education, 6(2), 1-8.