آهنگران، محمدرسول. (1388). محدوده مجاز تنبیهبدنی کودکان از منظر روایات اهل بیت(ع)، نشریه علوم و حدیث، دوره14، شماره3(53)، ص70-60.
حسینی، داوود. (1385). اصول حاکم بر روش تشویق و تنبیه در تربیت اخلاقی، راه تربیت، شماره1، صص134-119.
خورشیدی، محمدموسی و حشمتزاده، سیده مریم. (1401). تشویق و اثرات آن در یادگیری دانشآموزان، دهمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر.
دلشاد تهرانی، مصطفی. (1380). سیری در تربیت اسلامی، چاپ اول، تهران: نشر ذکر.
دلشاد تهرانی، مصطفی. (1394). ماه مهرپرور؛ تربیت در نهج البلاغه، چاپ هفتم، تهران: انتشارات دریا.
دری کرز، رودلف، ویکی شولتز. (1381). روشهای نوین رفتار با کودکان، ترجمه محمود توتونچیان، تهران: انتشارات ثامن الائمه، چاپ اول، ص 53.
خوئینژاد، غلامرضا. (1383). روش های پژوهش در علوم تربیتی، تهران: مرکز أمور توانبخشی نابینایان کشور رودکی.
ژان ژاک روسو. (1402). امیل، ترجمه غلامحسین زیرک زاده، تهران: ناهید.
سعدی، مصلح الدین. (1368)، گلستان، به تصحیح غلامحسین یوسفی، تهران: سهیل.
سیف، علی اکبر. (1379). روانشناسی تربیتی، چاپ دوم، تهران: پیام نور.
شری، جان. (1391). قدرت والدین، ترجمه فاطمه اعلمی، تهران: پیدایش.
شمشادی، معصومه؛ قدیم زاد، شیرین و ساروق، زینب. (1396). نقش تشویق و تنبیه بر یادگیری دانش آموزان از دیدگاه تعلیم و تربیت، پنجمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی، آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
کشاورز، عباس، منصوری، فرحناز. (1394). تشویق یا تنبیه، مشهد: انتشارات مرندیز.
صادقی لطف آباد، حدیث. (1402). بررسی نقش تشویق در پیشرفت تحصیلی در مقطع ابتدایی دبستان غیرانتفاعی ناصح، فصلنامه سلامت روان مدرسه، 1 (4)، 17-1.
فارابی، ابونصر. (1371). التنبیه علی سبیل السعاده، شرح جعفر آل یاسین، تهران: حکمت.
قائمی، علی. (1390). حدود آزادی در تربیت، چاپ چهارم، تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
قائمی، علی. (1376). هدایت نوجوان به سوی نماز، تهران، ستاد اقامه نماز و احیای زکات.
کشاورز، عباس و منصوری، فرحناز. (1394). تشویق یا تنبیه، مشهد: انتشارات مرندیز.
مسعودیراد، امیرحسین و بهنام، رسول و مسعودیراد، مائده. (1400). بررسی نقش تشویق و تنبیه به عنوان دو مولفه تربیتی، نشریه نخبگان علوم و مهندسی، دوره6، شماره4، ص67-56.
معتمدی، رضا و آزادی، محمد و اکبرنژاد، غلامرضا. (1400).
تاثیرات تشویق و تنبیه بر روند تربیتی و آموزشی دانش آموزان، چهارمین همایش بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان همدان،
https://civilica.com/doc/1450109
ممتحن، مهدی. (1391). واکاوی نگاره های تعلیمی-تربیتی تشویق و تنبیه در آثار سعدی، پژوهشنامه ادبیات تعلیمی(پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)، سال چهارم، شماره پانزدهم، پاییز1391، ص176-157.
موسوی، سیدعباس. (1393). تنبیه کودک از نگاه فریقین، نشریه مطالعات فقه تربیتی، دوره1، شماره2، ص154-127
مولوی، جلال الدین. (1385). فیهمافیه، براساس نسخه استاد بدیع الزمان فروزانفر/ به کوشش زینب یزدانی، تهران: فردوس.
نرماشیری، معصومه. (1398). تشویق و تنبیه و مقایسه آن از دیدگاه ژان ژاک روسو و خواجه نصیر طوسی، سومین کنفرانس ملی نوآوری و تحقیق در اخلاق و تربیت، مناسبات دین و روان شناسی، تهران.
نهج البلاغه. (1391). ترجمه محمد دشتی، قم: موسسه تحقیقاتی امیرالمومنین (ع).
هیلیگارد، ارنست روپیکوت. (1367). نظریه های یادگیری، ترجمه محمدتقی براهنی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
عنصرالمعالی، کیکاوس بن اسکندر. (1389). قابوسنامه، گردآوری: رحمت الله رضایی، تهران: خلاق.
یوسفی گوهرگان، شهین تاج؛ یوسفی گوهرگان، شریعت و یوسفی گوهرگان، یوسف. (1402). شیوههای تشویق و تنبیه و اثر آن بر روند تربیتی کودکان در دوره ابتدایی، پژوهشنامه اورمزد، شماره 62، 56-41.
Etickenson, Rita.l. (2006). Hilgar psychology context, trandlators: Mohammad nagi Bbarahimi. Tehran: Roshd.
Hilgard, Ernest, Ropick out, (1998). learning theories, translated by Ahmad Taqi Baraheni, University publication center.
Fauziddin ,M & Dwi Kusumawati,M & Ananda, R. (2023). The Impact of Reward and Punishment on the Extrinsic Motivation of Elementary School Students, Jurnal Pendidikan, Vol.15, 1, pp. 183-192, DOI: 10.35445/alishlah.v15i1.2856.
Rohmanudin, A. (2010). Learning motivation of muhamadadyah plus elementary school students, salatiga city in academic year 2009/2010. State Islamic college of salatiga.