استکی، مهناز، کوشکی، شیرین، و واعظ، الهام (1389). رابطه سبکهای تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانشآموزان. تحقیقات روانشناختی، 2(6)، 89-100.
بابایی، محمدمهدی، زاهد بابلان، عادل، معینیکیا، مهدی، و خالقخواه، علی. (1396). الگوی تحلیل مسیر روابط بین راهبردهای یادگیری و اضطراب امتحان با یادگیری ریاضی دانشآموزان متوسطه. روانشناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 13(45)، 163-181.
بیگدلی، ایماناله، عبدالحسینزاده، عباس، محمدیفر، محمدعلی، و رضایی، علیمحمد (1396). اثربخشی آموزش حل مسئله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مسئله در دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانیهای یادگیری، 7(1 )، 26-41.
ترابی، سید سعید، محمدیفر، محمدعلی، خسروی، معصومه، شایان، نسرم، و محمد جانی، هیوا (1392). بررسی نقش اضطراب ریاضی بر عملکرد در درس ریاضی و نقش جنسیت. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 7(3)، 199-204.
حقخواه، ساره، و داودی، آذر (1399). راهکارهای پیشگیری و اصلاح بدفهمیهای ریاضی (یک مطالعه کیفی). پویش در آموزش علوم پایه، 6(21)، 24-37.
کریمی، ناصر، واحدی، حسین، رضایی، رسول، و اقبالی، علی (1397). تأثیر کاربرد مفاهیم فیزیک در آموزش مفاهیم مشتق و انتگرال بر انگیزش تحصیلی ریاضی دانشآموزان. پویش در آموزش علوم پایه، 4(10)، 1-9.
لطفی عظیمی، افسانه، و ابراهیمی قوام، صغری (1394). سبکهای انگیزش و پیشرفت تحصیلی: نقش واسطهای خودپنداشت تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 11(43)، 247-257.
لقمانپور زرینی، رسول، نبی پورافروزی، حسن، و حیاتی، امیر (1398). مطالعه رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با انگیزه پیشرفت تحصیلی و مقایسه آن در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فنی و حرفهای مازندران. کارافن، 16(46)، 275-288.
مددپور، پژمان، محمدیفر، محمدعلی، و رضایی، علیمحمد (1395). نقش باورهای معرفت شناختی, باورهای انگیزشی و خودکارآمدی ریاضی در پیشبینی پیشرفت ریاضی. روانشناسی مدرسه، 5(1)، 81-100.
مصطفایی، علی، و محمدخانی، محیالدین (1397). تأثیر خودگویی بر خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(11)، 117-134.
موسوی، فرانک، و محبی، شهلا (1398). تأثیر بازیهای آموزش تخیلی در انگیزش تحصیلی و میزان پیشرفت درسی دانشآموزان دختر در درس ریاضی پایه چهارم ابتدائی ناحیه سه شهر کرمانشاه. آموزشپژوهی، 5(17)، 15-38.
یافتیان، نرگس و عبدی، حدیث (1400). اثربخشی آموزش به کمک بازیوارسازی بر اضطراب ریاضی و انگیزة ریاضی دانشآموزان پایة نهم. فصلنامه علمی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 9(1)، 27-36.
یوسفزاده، محمد، عبادی، پویا، قاسمی خلیفلو، ابراهیم، پیران ینگجه، فرشید، و فرید، سهیل (1394). نقش معلمان در ایجاد انگیزش در دانشآموزان. کنفرانس سالانه رویکردهای نوین پژوهشی در علومانسانی. تهران.
References
Aisah, I. (2016). Effect of Fun Teaching Methods Using Flash Card on Motivation and Learning Mathematics. ITEJ (Information Technology Engineering Journals), 1(1), 59-70.
Bradburn, C. (2023). Comparing classroom spelling lists and sound-specific digital flashcards as therapy materials for first graders with speech sound disorders. Texas Woman’s Universi.
Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd Ed.). New York: Routledge.
Coletta, V. P., & Steinert, J. J. (2020). Why normalized gain should continue to be used in analyzing preinstruction and postinstruction scores on concept inventories. Physical Review Physics Education Research, 16(1), 010108.
Ehlers, E., McLaughlin, T. F., Derby, K. M., & Rinaldi, L. (2012). The differential effects of direct instruction flashcards and math racetrack on number identification for three preschool students with disabilities. Academic Research International, 2(3), 285.
Firdausah, A., & Sari, D. M. M. (2022). Teaching vocabulary to young learners using flashcards. Ilmu Budaya, 6(2), 719-724.
Fuqoha, A. A. N., Budiyono, B., & Indriati, D. (2018). Motivation in mathematics learning. Pancaran Pendidikan, 7(1).
Hampton, C. E. (2014). Is there a difference in motivation and mathematics self-efficacy among online mathematics instructional video viewers. Georgia Southern University.
Kesumawati, D., Habib, M., Lubis, R. R., & Novianti, Y. (2022). Development of digital based flash card media on thematic learning in ibtidaiyah madrasah. Pedagogik Journal of Islamic Elementary School, 5(1), 83-94.
Klaiss, J. (2017). Engaging mathematics games vs. flashcards improving the mathematics fact fluency of first grade students. Degree of Master of Education. Goucher College Master of Education
Komalasari, K. (2016). Pengaruh penggunaan media flash card math terhadap hasil belajar metematika (Jurnal Kajian Pendidikan Matematika), 1(2), 237-246.
Lisa, H. (2019). The effectiveness of flashcards on the motivation to increase English vocabulary among the fourth elementary school. JOALL (Journal of Applied Linguistics and Literature), 4(1), 43-53.
Middleton, J. A., & Spanias, P. A. (1999). Motivation for achievement in mathematics: Findings, generalizations, and criticisms of the research. Journal for research in Mathematics Education, 30(1), 65-88
Muslimin, M., Tendri, M., & Khasanah, I. (2021). Pengaruh media pembelajaran flash card math terhadap hasil belajar matematika materi himpunan kelas vii. Union: Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 9(1), 13-21.
Nurfadhillah, S., Ningsih, D. A., Ramadhania, P. R., & Sifa, U. N. (2021). Peranan media pembelajaran dalam meningkatkan minat belajar siswa SD Negeri Kohod III. PENSA, 3(2), 243-255.
Samsiana, D. U., & Eka, K. I. (2023, July). Efforts To Improve Motivation And Learning Achievement With The Quiz Team Learning Model Using Flashcard Media For Class III Students Of Sokaraja Lor State Elementary School, Sokaraja District, Banyumas Regency. In Proceeding Internasional Conference on Child Education (Vol. 1, No. 1, pp. 516-530). Universitas Muhammadiyah AR Fachruddin.
Sari, I. P. (2018). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Flash Card Terhadap Peningkatan Kemampuan Berhitung Peserta Didik Kelas 1 Sekolah Dasar. Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan, Universitas Lampung.
Setiawati, n. L. M., dantes, d. N., candiasa, d. I. M., & Komp, M. I. (2015). Pengaruh Penggunaan Media Gambar Flash Card Terhadap Minat dan Hasil Belajar IPA Peserta Didik Kelas VI SDLBB Negeri Tabanan. Jurnal Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan Indonesia, 5(1).
Siegman, L.M. (2019). Effects of online program vs. handheld flashcards on multiplication and division fact knowledge of 4th grade learners with exceptional needs. Rowan University.
Sipayung, R. (2023). The Influence of Background Motivation on The Mathematics Learning Achievement of Class V Students of SD Negeri 040529 Ajibuhara Tiga Panah District Karo Regency Academic Year 2021/2022. Journal on Education, 5(4), 15614-15630.
Utami, F., Rukiyah, R., & Andika, W. D. (2021). Pengembangan media flashcard berbasis augmented reality pada materi mengenal binatang laut. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(2), 1718-1728Urhahne, D., & Wijnia, L. (2023). Theories of Motivation in Education: an Integrative Framework. Educational Psychology Review, 35(2), 45.