آذر، خدیجه؛ نامور، یوسف؛ راستگو، اعظم؛ حاتمی، جواد و ستاری، صدرالدین. (۱۳۹۹). ابعاد و مؤلفههای مؤثر بر ارتقاء دانشگاه خدمتمحور: تحلیل کیفی دیدگاه خبرگان آموزش عالی، مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، شماره ۳۷، 4۰-5۰.
آذر، خدیجه و موسوی، سید حسین. (1402). الگوی ارتقاء دانشگاه خدمتمحور از دیدگاه خبرگان دانشگاهی، نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، شماره 3، 226-238.
اعلامی، فرنوش؛ صادقی، شراره و نصیرینیا، شهاب. (۱۴۰۰). پیادهسازی یادگیری خدمتمحور در آموزش عالی و چالشهای آن، مجله پیشرفتهای نوین در روانشناسی، علومتربیتی و آموزش و پرورش، شماره ۴۰، ۲36-۲20.
تقیزاده، محسن؛ نیستانی، محمدرضا و شریفیان، فریدون. (1401). عناصر الگوی برنامهدرسی مبتنی بر عمل درآموزش عالی(مطالعه موردی رشته علوم تربیتی)، نشریه نظریه و عمل در برنامهدرسی،، شماره 16، 119-169.
توکلییرکی، راحله؛ عارفی، محبوبه. (1401). یادگیری خدمتمحور، نیاز آموزش عالی بعد از کرونا. نهمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی.
حسینی، سیده فاطمه؛ علی عسگری، مجید؛ قلتاش، عباس؛ احمدبیگی، فاطمه. (1401). طراحی مدل برنامهدرسی کارآفرینی اجتماعی در آموزش عالی براساس الگوی اکر، نشریه پژوهش در برنامهریزی درسی، شماره 72، 81-96.
خوشنژاد، زهرا؛ سلیمی، مهتاب؛ جهانیان، رمضان؛ عبداللهی، مژگان. (1401). شناسایی و تعیین روابط ارکان و مؤلفههای دانشگاه نسل چهارم در دانشگاه آزاد اسلامی. مجله جامعهشناسی آموزش و پرورش، شماره 2، صفحه 221-232.
زرین، اعظم؛ یادگارزاده، غلامرضا؛ خسروی، محبوبه؛ قادری، مصطفی؛ خورسندی طاسکوه، علی. (1401). شناسایی ویژگیها و مؤلفههای برنامهدرسی آموزش عالی در عصر انقلاب صنعتی چهارم، دو فصلنامه مطالعات برنامهدرسی آموزش عالی، شماره 25، 271-293.
شاهمحمدی، انور. (1402). تبیین ادراک صاحبنظران از نظام آموزش از راه دور به عنوان سازمان یاددهنده با رویکرد پدیدارشناسانه، فصلنامه فناوری و دانشپژوهی در تعلیم و تربیت، شماره 3، 65-78.
کاویانینیا، تارا. (۱۴۰۰). ضرورتها، عوامل، پیامدها و مراحل پیادهسازی یادگیری خدمتمحور در دانشگاهها. پایاننامه کارشناسیارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
گوگانی، داوود؛ ایمانزاده، علی و رنجدوست، شهرام. (1401). طراحی و اعتبارسنجی الگوی مطلوب برنامهدرسی مطالعات اجتماعی خدمتمحور بر اساس الگوی IPARD برای دوره اول متوسطه، ماهنامه جامعهشناسی سیاسی ایران، شماره 12، 1096-1115.
محمدشغیع، محبوبه؛ نیستانی، محمدرضا؛ میرشاهجعفری، سید ابراهیم و تقوایی، ویدا. (1399). ارتقاء کیفیت تدریس در آموزش عالی فنی و حرفهای با تأکید بر رویکرد اشتغالزایی و مهارتمحوری، نشریه مطالعات آموزش و یادگیری، شماره 2، 23-46.
میرزاییراینی، زهره. (1396). تبیین ویژگیهای دانشگاه نسل سوم و میزان دستیابی دانشگاه شهید باهنر کرمان به آن، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
References
Barabash, O & Yatskiv, D. (2021). Information rights as a component of the fourth generation of human rights. Law Review of Kyiv University of Law, (1), 27-31.
Dapena, A.
Castro, P.M &
Ares-Pernas, A. (2022). Moving to e-Service Learning in Higher Education
. Appl. Sci, 12(11), 5462.
Delano-Oriaran, O. Penick-Parks, M & Fondrie, S. (2015). The SAGE Sourcebook of Service-Learning and Civic Engagement. United Kingdom: SAGE Publications Inc.
Fajar, A. Nurcahyo, A & Sriratnasari, S.(2018). Modern Higher Education in indonesiasoasys tem architecture for interconecte modern higher education in indonesia. 3rd International Conference on Computer Science and Computational Intelligence, Procedia Computer Science, 35(10), 354–360.
Frawley, R.G (2013).
Developing a pilot program to embed service-learning in the curriculum of a Christian liberal arts college, Regent University ProQuest Dissertations Publishing.
Gbadamosi, T.V. Jacob, U.S & Pillay, J.(2022). Exploring Service Learning In Redesigning And Implementing Education Economics Curriculum: Experience Of University
Students. Journal of Positive School Psychology, 6(8), 8822-8811.
Gerholz, H-G & Backhaus-Maul, H. (2020). The SAGE Encyclopedia of Higher Education.
Gimpel, N. Kindratt, T. Dawson, A & Pagels, P. (2018). Community action research track: Community-based participatory research and service-learning experiences for medical students. Perspect Med Educ, 7(2):143–139.
Holmes, A. F. Webb, K.J & Albritton, B.R. (2022). Connecting students to community: Engaging students through course embedded service-learning activities. The International Journal of Management Education, 20(1).
Ifeoma, A.R. (2015). Improving Quality higher education in negeria the rols of stakeholders. International Journal of higher education.
Jacoby, B. (2015). Service-Learning Essentials: Questions, Answers, and Lesson Learned. San Francisco, CA: Jossey-Bass. Journal of Higher Education Outreach and Engagement, 19(4), 213.
Liao, S.H. Lee, M.R. Chen, U.L & Chen, H.S. (2023). Application of project-based servicelearning courses in medical education: trials of curriculum designs during the pandemic. BMC Medical Education, 23(1).
Lieu, T.T.B. Duc, N.H. Gleason, W.G. Hai, D.T. & Tam, N.D. (2018). Approaches in developing undergraduate IT engineering curriculum for the fourth Industrial Revolution in Malaysia and Vietnam. Creative Education, 9(16), 2752 -2772.
Liu, X & Zheng, M. (2019). The Importance Of Academics Feedback from Students of Service-Learning Curriculum. Michigan Journal of Community Service Learning, 25(2), 163-153.
Lukovics, M & Zuti, B. (2015). New functions of universities in century XXI towards “fourth generation” universities. Journal Transition Studies Review, 22(2), 33-48.
Marcilla-Toribio, I. Moratalla-Cebrian, M.L. Bartolome-Guitierrez, R. Cebada-Sánchez, S. Galan-Moya, E.M & Martínez-Andres, M. (2022). Impact of Service-Learning educational interventions on nursing students: An integrative revie. Nurse Education Today, 116(2) 105417.
Mortari, L & Ubbiali, M. (2021). Service Learning: A Philosophy and Practice to Reframe Higher Education. Athens Journal of Education, 8(2), 115-138.
Nichols, L & Islas, A. (2016). Pushing and pulling emerging adults through college: College generational status and the influence of parents and others in the first year. Journal of Adolescent Research, 31(1), 59-95.
Omosunlade, O.S &
Gbadamosi, T.V. (2022).
Employability and entrepreneurship skills among Nigerian undergraduates: why the service-learning curriculum matters. University of Ibadan, Ibadan, Nigeria.
Suart, T.N. Hastings, A. Katsoulas, E. Stockley, D & MacKenzie, J.J. (2017). Creating a Formal Service-Oriented Curriculum in Pre-Medical Education – the QuARMS Experience. Medicine Education.
Wachira, E. Guggenbuehl,
S. Ngo,
L. &
Miller, D. (2023). Teach, Learn, Do, Repeat: Service Learning Curriculum that Drives Public Health Education while Improving Community Health Outcomes.
Medical Science Educator 33(3).
Waterman, A.S. (Ed.). (2014). Service-learning: Applications from the research. Routledge.O
Zamora, M. (2023
). Enhancing environmental education through community service learning: a qualitative exploration of curriculum integration.
Zetthaml, V.A. Parasuraman, A & Berry, L.L. (2015). Delivering Quality Service.