اوضاع، نسرین؛ احمدی، غلامعلی و عظیم پور، احسان. (1400). تأثیر ادراک از محیط یادگیری و درگیری تحصیلی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 22(1): 181-168.
جلیلی کوشش فر، عالیه. (1400). نقش برنامههای کمک آموزشی شبکه آموزش تلویزیون در ذهنیت فلسفی، انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه در دوران همهگیری جهانی ویروس کرونا (پایاننامه کارشناسیارشد). اراک: دانشگاه پیامنور.
حاجی تبار فیروز جایی، محسن. (1399). مدیریت کلاس درس بهعنوان مؤلفهای از مدیریت مدرسه: پیش بینی عملکرد و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان. مدیریت مدرسه. 8(4): 49 -28.
درتاج، فریبا؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ علیآبادی، خدیجه؛ فرجاللهی، مهران و دلاور، علی. (1395). تأثیر آموزش از راه دور مبتنی بر موک بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیامنور. پژوهش در نظامهای آموزشی. 10(35): 1-20
دستور، مجتبی. (1391). بررسی اثر بخشی برنامههای آموزشی شبکه آموزش سیما بر مخاطبان (مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه پیامنور). رادیو و تلویزیون. 8(19): 166-142.
رضایی، علیمحمد؛ جهان، فائزه و رحیمی، معصومه. (1395). عملکرد تحصیلی: نقش اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت. روانشناسی تربیتی. 12(42): 171-155.
عابدینی بلترک، میمنت. (1400). آموزش مجازی و چالشهای آن در شرایط بحرانی کرونا از منظر بانوان هیأت علمی دانشگاه مازندران: یک مطالعه پدیدارشناسانه. پژوهشهای تربیتی. 42: 161- 141
عسکری، مهتاب؛ میرانی سرگزی، نرگس و فخیم پور، مریم السادات. (1399). بررسی عملکرد مدرسه تلویزیونی شبکه آموزش در تعطیلات مدارس بهعلت بیماری کووید 19 از دیدگاه والدین و معلمان ابتدایی. ششمین کنفرانس ملی علوم انسانی و مطالعات مدیریت. ساری: مؤسسه آموزشعالی ادیب.
قاسمی ولاشانی، هادی. (1399). بررسی رابطه بین استفاده از شبکه اجتماعی مجازی در آموزش با انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر اصفهان. اولین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت. میناب: آموزش و پرورش شهرستان میناب.
یوسفی گوهرگان، کلثوم. (1394). تأثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی. اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علومتربیتی. ساری: شرکت باران اندیشه.
منصوری، سیروس و فراهانی، ریحانه. (1402). تجربهی زیسته اعضای هیئتعلمی دانشگاه اراک از آموزشمجازی در دوره کرونا. آموزش علوم دریایی. 10(4): 96-79.
Anderson, D. R. Lavigne, H. J & Hanson, K. G. (2012). The educational impact of television. The International Encyclopedia of Media Studies.29: 1-22
Brockmann, P. E. Diaz, B. Damiani, F., Villarroel, L. Núñez, F & Bruni, O. (2016). Impact of television on the quality of sleep in preschool children. Sleep medicine, 20, 140-144.
Castillo, M. M. Granados, M. S & Cordero, R. P. (2022). Televisión educativa en iberoamérica: la respuesta comunicacional durante la pandemia. Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology. 1(1), 375-388.
Dhiman, D. B. (2022). Negative Impact of Television viewing on Academic achievements of students: A Case Study of Subhash Nagar. Available at SSRN 4218010.
Hasaniniasab, M. Nazarifar, M & Mansoori, S. (2022). Effectiveness of Flipped Learning on Academic Emotions in Arak University Students. Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences, 13(3), 202-212. doi: 10.30476/ijvlms.2022.96058.1171
Martin, Andrew.J (2013). Television and academic achievement. In J. Hattie & E. Anderman (Eds.). International Guide to Student Achievement. Oxford: Routledge.
Pajarillo-Aquino, I. (2019). Perceived effects of televiewing on the academic performancee of the students of the college of teacher education. International Journal of Advanced Research in Management and Social Sciences, 8(4), 245-262.
Pishghadam, R. Naji Meidani, E., Momenzadeh, S. M. E. Hasanzadeh, S & Miri, M. A. (2023). Economic, social, and cultural capital and ESQ in academic achievement: A comparison of Afghan and Iranian students. Frontiers in Psychology, 14, 1087480.
Romero-Frías, E. Arquero, J. L & del Barrio-García, S. (2023). Exploring how student motivation relates to acceptance and participation in MOOCs. Interactive Learning Environments, 31(1), 480-496.
Tabibi Rad, V. Dianti Deilami, Z. Gholami Jamkarani, R., Abbasian, H., & Bakhtiari, A. (2022). Application of new methods in virtual accounting education, innovative experience during the Corona epidemic. Journal of Accounting Knowledge, 13(4), 69-90.
Teng, M. F & Mizumoto, A. (2023). The role of spoken vocabulary knowledge in language minority students’ incidental vocabulary learning from captioned television. Australian Review of Applied Linguistics. 46(2), 253-278.
Teo, S. C. Lilian, A & Koo, A. C. (2023).Examining the effects of academic motivation and online learning on Malaysian tertiary students’ psychological well-being and perceived learning performance. Cogent Education, 10(1), 2186025.
Wang, Q. Lee, K. C. S & Hoque, K. E. (2023). The mediating role of classroom climate and student self-efficacy in the relationship between teacher leadership style and student academic motivation: evidence from China. The Asia-Pacific Education Researcher, 32(4), 561-571.
Xu, Y. Vigil, V. Bustamante, A. S & Warschauer, M. (2022). Contingent interaction with a television character promotes children's science learning and engagement. Journal of Applied Developmental Psychology, 81, 101439.