با گسترش روزافزون استفاده از آموزشهای مجازی ضرورت بررسی تجارب دانشجویان از بستر این نوع آموزشها به عنوان مخاطبان اصلی ضرورت دارد. از این رو پژوهش حاضر به منظور بررسی فرصتها، استراتژیها، شرایط زمینهای و آسیبهای سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی انجام شد. قلمرو پژوهش مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی اقلید بود و مشارکت کنندگان به صورت هدفمند با استفاده از روش نمونهگیری شدت و گلوله برفی انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از مصاحبه نیمه-ساختارمند استفاده شد. به این صورت که پس از مصاحبه با 13 نفر و رسیدن به نقطه اشباع، دادههای به دست آمده مطابق کدگذاری اشتراوس و کوربین با نرم افزار مکسکیودا تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد آسیبهای مختلف فیزیکی و بدنی و کاهش تعامل بین استاد و دانشجویان به عنوان آسیبها؛ عدمنیاز به مکان و زمان خاص برای حضور در کلاس و کسب اطلاعات بیشتر و مکمل درس با وبگردی به عنوان فرصتها؛ ایجاد کلاس پویا با مشارکت دادن دائم دانشجویان در روند کلاس به عنوان کار عملی و حضور و غیاب فعال از دانشجویان با بحث گروهی، کاهش مدت کلاس و استفاده از دیگر ابزارها مثل تصویر، چت باکس و داشتن پرسش و پاسخ و استفاده کامل از ظرفیت های سامانه مدیریت یادگیری فرهنگیان برای برگزاری کلاس به عنوان مهمترین راهکارها و سرعت و هزینه های اینترنت برای دانشجویان، نحوه تدریس استاد و استفاده کردن از شیوه های تدریس یکسان و عموما سخنرانی به عنوان شرایط زمینهای شناسایی شد.
افتخاری, حجت, & شمسی, عرفان. (1402). واکاوی تجارب زیسته دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی(LMS)دانشگاه فرهنگیان. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 3(3), 37-52. doi: 10.30473/t-edu.2024.70386.1120
MLA
حجت افتخاری; عرفان شمسی. "واکاوی تجارب زیسته دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی(LMS)دانشگاه فرهنگیان". فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 3, 3, 1402, 37-52. doi: 10.30473/t-edu.2024.70386.1120
HARVARD
افتخاری, حجت, شمسی, عرفان. (1402). 'واکاوی تجارب زیسته دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی(LMS)دانشگاه فرهنگیان', فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 3(3), pp. 37-52. doi: 10.30473/t-edu.2024.70386.1120
VANCOUVER
افتخاری, حجت, شمسی, عرفان. واکاوی تجارب زیسته دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی(LMS)دانشگاه فرهنگیان. فناوری و دانش پژوهی در تعلیم و تربیت, 1402; 3(3): 37-52. doi: 10.30473/t-edu.2024.70386.1120